• Посилання скопійовано

Реєстрація РРО: що для цього треба?

Які документи потрібні для реєстрації РРО та терміналу в ДПІ і скільки часу це займає?

Реєстрація РРО. Реєстрація РРО здійснюється в контролюючому органі за основним місцем обліку підприємства як платника податків (п. 2 розділу 2 Порядку реєстрації РРО № 547). При цьому в розділі 3 заяви про реєстрацію РРО (додаток 1 до Порядку реєстрації РРО №547) слід вказати назву та адресу виставкового павільйону, де буде використовуватись РРО. Зауважимо, що перед тим, як подавати заяву про реєстрацію РРО, слід подати форму №20-ОПП «Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність», в якій вказати інформацію про виставковий павільйон, зокрема, тип об’єкта оподаткування – «150 виставка-продаж», при цьому ідентифікатор об’єкта оподаткування може бути таким: 15000001, де 150 – тип об’єкта оподаткування, 00001 – його внутрішній код, присвоєний підприємством. Про подання форми №20-ОПП ми писали тут. У розділі 4 заяви про реєстрацію реєстратора розрахункових операцій слід вказати інформацію про договір, згідно з яким підприємство користується виставковим павільйоном (наприклад, це може бути договір оренди).

Фіскальний номер РРО в розділі 5 заяви не вказується, тому що його ще потрібно отримати від ДПІ.

Згідно з п. 4 підрозділу 2 розділу 2 Порядку реєстрації РРО № 547 для реєстрації РРО суб'єкт господарювання подає до контролюючого органу:

  • заяву про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО (додаток 1 до Порядку реєстрації РРО № 547) (далі - реєстраційна заява);
  • копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
  • копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;
  • копію паспорта (формуляра) РРО та копію паспорта модема (у разі застосування зовнішнього модема);
  • копію договору суб'єкта господарювання з центром сервісного обслуговування РРО (ЦСО) про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Всі ці копії документів вказуються у п. 9 реєстраційної заяви.

Уповноважена особа суб’єкта господарювання може зареєструвати РРО за наявності документа, що посвідчує таку особу, та належним чином оформленої довіреності на проведення реєстрації РРО.  Згідно з п. 5 підрозділу 2 розділу 2 Порядку реєстрації РРО № 547 реєстраційна заява має бути підписана керівником суб'єкта господарювання із зазначенням дати подання. Копії документів засвідчуються підписом керівника суб'єкта господарювання. У разі подання реєстраційної заяви в паперовому вигляді суб'єктом господарювання пред'являються оригінали відповідних документів, які повертаються уповноваженій особі після їх розгляду.

Не пізніше двох робочих днів з дати надходження документів для проведення реєстрації РРО контролюючий орган:

  • або надає (надсилає поштовим відправленням або на електронну пошту) суб'єкту господарювання повідомлення про відмову у проведенні реєстрації РРО із зазначенням підстав для такої відмови;
  • або  приймає рішення про можливість реєстрації РРО, формує та резервує фіскальний номер РРО в інформаційній системі ДФС та видає суб'єкту господарювання довідку про резервування фіскального номера РРО за формою № 2-РРО (додаток 2) (далі - довідка про резервування фіскального номера).

Довідка про резервування фіскального номера дійсна протягом 5 робочих днів з дати її видачі або надсилання на адресу електронної пошти суб'єкта господарювання. Протягом цього строку суб'єкт господарювання надає до контролюючого органу копію довідки про опломбування РРО та акт введення в експлуатацію РРО. Ці документи видаються ЦСО, з яким СГ уклав договір про технічне обслуговування та ремонт РРО. Для прискорення процедури реєстрації РРО копію довідки про опломбування РРО та акт введення в експлуатацію РРО можна надати контролюючому органу і в день отримання довідки про резервування фіскального номера.

Після отримання належним чином оформлених документів посадова особа контролюючого органу не пізніше наступного робочого дня проводить реєстрацію РРО шляхом внесення даних до інформаційної системи ДФС та надає суб'єкту господарювання реєстраційне посвідчення РРО за формою № 3-РРО (додаток 3) (далі - реєстраційне посвідчення), що засвідчує реєстрацію РРО в контролюючому органі. Датою реєстрації РРО, яка зазначається в реєстраційному посвідченні, є дата, що відповідає даті внесення даних до інформаційної системи ДФС.

Таким чином, найкоротший строк реєстрації РРО може становити 4 робочі дні з дня подання реєстраційної заяви. Найдовший строк – 8 робочих днів. Це залежить від того, як швидко СГ отримає довідку про опломбування РРО та акт введення в експлуатацію РРО.

Суб'єкти господарювання, включені до системи подання податкових документів в електронному вигляді, можуть подавати реєстраційні заяви в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку з дотримання вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронний цифровий підпис".

Порядок та строки розгляду контролюючим органом реєстраційних заяв, поданих в електронному вигляді, є такими самими як і для реєстраційних заяв, поданих у паперовому вигляді. До заяви про реєстрацію РРО додаються скановані копії документів, визначених пунктом 4 цієї глави. У разі подання заяви в електронному вигляді суб'єкт господарювання може отримати довідку про резервування фіскального номера РРО та копію реєстраційного посвідчення засобами телекомунікаційного зв'язку на адресу своєї електронної пошти. Для цього в реєстраційній заяві суб'єкт господарювання зазначає спосіб отримання таких документів (в електронному вигляді на електронну пошту, адресу якої зазначено в заяві, або безпосередньо в контролюючому органі).

 

Реєстрація КОРО. Одночасно з реєстрацією нового РРО слід зареєструвати і книгу обліку розрахункових операцій (КОРО) згідно з Порядком реєстрації РК та КОРО №547. Реєструвати розрахункові книжки до РРО не обов’язково. В умовах роботи виставки вони не знадобляться.

Згідно з п. 7 підрозділу 1 розділу ІІ Порядку реєстрації РК та КОРО № 547  для реєстрації першої та наступних книг ОРО на господарську одиницю в контролюючому органі суб'єкт господарювання подає до цього органу:

  • заяву про реєстрацію книги ОРО за формою №1-КОРО (додаток 3) (далі - реєстраційна заява);
  • копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися книга ОРО;
  • книгу ОРО на господарську одиницю.

Оригінали документів пред’являються разом з копіями та повертаються уповноваженій особі після ознайомлення.

Датою реєстрації першої книги ОРО на РРО є дата реєстрації РРО.

Реєстрація КОРО займає 2 р. д. (п. 11 підрозділу 1 розділу ІІ Порядку реєстрації РК та КОРО № 547).

Платіжний термінал в ДПІ не реєструється. Для встановлення платіжного терміналу слід вивчити пропозиції банків щодо послуг еквайрінгу та обрати з них оптимальну для себе пропозицію. Далі потрібно буде укласти з банком договір еквайрингу. Витрати на обслуговування платіжного терміналу та комісії банку відносяться до складу адміністративних витрат або витрат на збут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»