Бухгалтерська довідка не є рівноцінною заміною фіскальному чеку. Без оригіналу розрахункового документа підприємство втрачає право на податковий кредит з ПДВ, а сума відшкодування працівнику може бути розцінена як його додаткове благо (див. пп. 170.9 ПКУ).
На цьому наголошують і податківці в ЗІР (підкатегорія 109.14): «Чи має право підзвітна особа надати до Звіту про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, копію розрахункового документа?».
«До звіту про використання коштів, подаються оригінали розрахункових документів. Водночас, не вважається копією візуалізований розрахунковий документ, який був створений в електронному вигляді відповідно до вимог Закону №2155-VIII та засвідчений кваліфікованим електронним підписом. При цьому, підзвітна особа не має права надавати до звіту копію розрахункового документа».
Більш детально див. нашу консультацію тут.
При цьому, інформація про розрахункові операції зберігається в контрольній стрічці РРО (ст. 2 Закону про РРО). Тому можна звернутися до продавця з проханням надати копію з контрольної стрічки (ГУ ДФС в Одеській області, лист від 21.12.2015 №7399/9/15-32-22-06-07). Проте варто знати, що закон не зобов’язує продавця це робити.
Висновок: Передбачити, чи буде достатньо копії документа для працівників ДПС, складно, адже офіційна позиція податкових органів передбачає наявність саме оригіналу. Оптимальним рішенням у разі втрати первинних документів (а саме це й сталося відповідно до умови) є їх відновлення відповідно до вимог пп. 6.10 Положення №88 та п. 44.5 ПКУ. Водночас слід враховувати питання економічної доцільності, а це вже безпосередньо рішення підприємства.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс
Передплатити