• Посилання скопійовано

Як скасувати реєстрацію КОРО?

Як відмовитися від застосування КОРО? Чи потрібно звітувати про невикористані розрахункові квитанції ? Чи потрібно їх зберігати?

Право відмовитися від застосування КОРО є у всіх суб’єктів господарювання. Обов’язкова умова лише одна: такий СГ має пообіцяти, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюватиметься аж до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії.

Власне, це має бути не стільки обіцянка, скільки рішення, оформлене у вигляді розпорядчого документа (наказу чи розпорядження).

У такому випадку суб’єкт господарювання має право :

  • не реєструвати КОРО на новий РРО, про що зазначає у заяві за ф. №1-РРО (додаток 1 до Порядку реєстрації РРО);
  • скасувати реєстрацію КОРО на вже зареєстрований РРО, подавши заяву за ф. №2-КОРО (додаток 4 до Порядку реєстрації КОРО).

Копія такого документа надається до заяви про скасування реєстрації КОРО.

Заяву про скасування КОРО суб'єкт господарювання подає до ДПС за місцем реєстрації КОРО не пізніше двох робочих днів з дня виникнення підстави для скасування. У разі викрадення КОРО суб'єкт господарювання разом із заявою про скасування КОРО надає до ДПС копію відповідного документа органу поліції.

Згідно з п. 5 глави 3 розд. ІІ Порядку №547, заяви на скасування  можуть бути подані уповноваженою особою або самим суб’єктом господарювання. При цьому заяви можна подати у паперовій та електронній формах. ДПС впровадила формат для подання цієї заяви в електронній формі: F/J 1314802 - Заява про скасування КОРО та/або розрахункової книжки за ф. №2-КОРО.

У разі скасування реєстрації  КОРО на господарську одиницю посадова особа контролюючого органу здійснює запис на титульній сторінці  КОРО (у разі її наявності) щодо скасування реєстрації, який засвідчує своїм підписом та печаткою контролюючого органу.

Своєю чергою, реєстрація першої розрахункової книжки в контролюючому органі відбувається одночасно з реєстрацією КОРО на окрему господарську одиницю або на РРО, другої та наступних - на підставі реєстраційної заяви. Датою реєстрації першої розрахункової книжки є дата реєстрації КОРО.

А тому, відповідно до п.9 глави 1 розд. ІІІ Порядку №547, скасування розрахункової книжки здійснюється одночасно зі скасуванням реєстрації КОРО на окрему господарську одиницю або на РРО.

Відповідно до п. 6 ст. 3 Закону про РРО, суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі громадського харчування та послуг зобов’язані забезпечувати зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення. Отже, зберігати невикористані розрахункові книжки у разі скасування їх реєстрації не потрібно.

Також див. тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михаил

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Порядок впровадження РРО та звітність у 2025 році
    Яка покрокова процедура впровадження реєстратора розрахункових операцій для підприємства, що планує продавати товари за готівку? Що необхідно зробити від початку до кінця, та яка звітність щодо РРО передбачена?
    18.08.202549
  • Нюанси заповнення чеку при оплаті подарунковим сертифікатом
    Підприємство автомобільної галузі планує продавати подарункові сертифікати із наступною можливістю обрати товар та оплатити сертифікатом, вартість товару може перевищувати номінал сертифікату. Перший чек - продаж сертифікату на суму його номіналу. Як має бути оформлений другий чек при продажі товару? Що з ПДВ?
    15.08.2025210
  • Застосування РРО/ПРРО для ФОП - "єдинника" І групи
    Чи зобов'язаний ФОП на І групі єдиного податку, який надає побутові послуги населенню (зокрема, ремонт автотранспорту), застосовувати РРО та/або ПРРО при проведенні розрахункових операцій?
    12.08.202531
  • Відсутність штрафів з РРО/ПРРО для ФОП у Харкові з 1 серпня 2025 року
    Чи зберігаються з 01.08.2025 р. якісь пільги з незастосування РРО/ПРРО або за незастосування штрафів за порушення при застосуванні РРО/ПРРО для ФОП на ЄП ІІ-ІІІ груп, у яких податкова адреса та місце провадження діяльності знаходяться у м. Харкові (території можливих бойових дій)? Прошу розглянути ситуацію, коли ФОП на ІІІ групі ЄП з податковою адресою у м. Харкові (зареєстрований до війни), проводить фактичну діяльність в м. Харкові, але "місце провадження у витязі ЄП зазначено - територія України"
    04.08.202580
  • Орендна плата наперед: готівкові розрахунки та МПЗ
    ТОВ на єдиному податку IV групи, що орендує земельні ділянки у фізосіб, здійснює виплату орендної плати раз на рік. Іноді виплати проводяться наперед за декілька років одночасно через касу підприємства на суму понад 200 тис. грн. Як коректно здійснювати такі готівкові виплати? Чи діє обмеження у 50 тис. грн? Чи можна суми ПДФО та ВЗ, сплачені у 2025 році з орендної плати за декілька наступних років, повністю включити до розрахунку МПЗ за 2025 рік?
    31.07.202541