• Посилання скопійовано

Як скасувати реєстрацію КОРО?

Як відмовитися від застосування КОРО? Чи потрібно звітувати про невикористані розрахункові квитанції ? Чи потрібно їх зберігати?

Право відмовитися від застосування КОРО є у всіх суб’єктів господарювання. Обов’язкова умова лише одна: такий СГ має пообіцяти, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюватиметься аж до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії.

Власне, це має бути не стільки обіцянка, скільки рішення, оформлене у вигляді розпорядчого документа (наказу чи розпорядження).

У такому випадку суб’єкт господарювання має право :

  • не реєструвати КОРО на новий РРО, про що зазначає у заяві за ф. №1-РРО (додаток 1 до Порядку реєстрації РРО);
  • скасувати реєстрацію КОРО на вже зареєстрований РРО, подавши заяву за ф. №2-КОРО (додаток 4 до Порядку реєстрації КОРО).

Копія такого документа надається до заяви про скасування реєстрації КОРО.

Заяву про скасування КОРО суб'єкт господарювання подає до ДПС за місцем реєстрації КОРО не пізніше двох робочих днів з дня виникнення підстави для скасування. У разі викрадення КОРО суб'єкт господарювання разом із заявою про скасування КОРО надає до ДПС копію відповідного документа органу поліції.

Згідно з п. 5 глави 3 розд. ІІ Порядку №547, заяви на скасування  можуть бути подані уповноваженою особою або самим суб’єктом господарювання. При цьому заяви можна подати у паперовій та електронній формах. ДПС впровадила формат для подання цієї заяви в електронній формі: F/J 1314802 - Заява про скасування КОРО та/або розрахункової книжки за ф. №2-КОРО.

У разі скасування реєстрації  КОРО на господарську одиницю посадова особа контролюючого органу здійснює запис на титульній сторінці  КОРО (у разі її наявності) щодо скасування реєстрації, який засвідчує своїм підписом та печаткою контролюючого органу.

Своєю чергою, реєстрація першої розрахункової книжки в контролюючому органі відбувається одночасно з реєстрацією КОРО на окрему господарську одиницю або на РРО, другої та наступних - на підставі реєстраційної заяви. Датою реєстрації першої розрахункової книжки є дата реєстрації КОРО.

А тому, відповідно до п.9 глави 1 розд. ІІІ Порядку №547, скасування розрахункової книжки здійснюється одночасно зі скасуванням реєстрації КОРО на окрему господарську одиницю або на РРО.

Відповідно до п. 6 ст. 3 Закону про РРО, суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі громадського харчування та послуг зобов’язані забезпечувати зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення. Отже, зберігати невикористані розрахункові книжки у разі скасування їх реєстрації не потрібно.

Також див. тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михайло

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи потрібно проводити через РРО/ПРРО повну вартість замовлення при переданні кур'єру?
    ФОП на ІІ групі ЄП здійснює продаж страв з доставкою через «GLOVO» та «Болт». Кур’єр забирає замовлення, доставляє його клієнту та отримує від нього оплату. Через кілька днів «GLOVO» та «Болт» перераховують кошти на р/р ФОП за вирахуванням комісійних. Чи потрібно проводити через РРО/ПРРО повну вартість замовлення при переданні його кур'єру? Яку потрібно обрати форму оплати в чеку РРО/ПРРО?
    17.10.202515
  • Застосування РРО/ПРРО при онлайн-оплаті послуг через WayForPay
    Чи є обов'язковою фіскалізація (застосування РРО/ПРРО) при отриманні оплати за онлайн-послуги через платіжний сервіс WayForPay?
    16.10.202517
  • Чи допускається відмінність у друкованій та електронній формах чеках РРО/ПРРО?
    Чи може форма друкованого чеку, який надається покупцю відрізнятися від чеку, який передається в податкову в частині відображення знижок? В друкованому чеку буде загальна сума знижки по всім товарам, а в чеку, якій передається в податкову, знижки будуть відображатися позиційно по кожному товару?
    16.10.202522
  • Обов'язок застосування РРО/ПРРО при отриманні коштів через LiqPay
    Чи виникає у суб'єкта господарювання обов'язок застосування РРО/ПРРО при надходженні коштів на розрахунковий рахунок через платіжну систему LiqPay (інтернет-еквайринг)?
    14.10.202539
  • Як діяти з номіналом монет 10 копійок?
    У касі підприємства станом на 1 жовтня 2025 року є є залишок готівки в касі - 40 копійок. Касові операції по готівці були ще в червні місяці, надалі таких операцій по готівці не було. Як діяти з даними коштами? Чи можна їх списати, чи все ж таки потрібно інкасувати? Чи не буде штрафної санкції при здійсненні такої операції?
    14.10.20251 119