• Посилання скопійовано

Встановили термінал самообслуговування банку: чи потрібен РРО?

Чи потрібно ТОВ на єдиному податку встановлювати РРО, якщо воно поставить у себе в офісі термінал самообслуговування ПриватБанку (готівкових розрахунків немає)?

У ІПК від 09.08.2019 р. №3743/6/99-99-14-05-01-15/ІПК податківці роз’яснили, що застосування РРО не є обов’язковим для продавця товару, якщо оплата за товар здійснюється покупцем через програмно-технічний комплекс самообслуговування, який належить банку та знаходиться у приміщенні банку. Про те, що немає РРО, якщо ПТКС належить банку, податківці також говорили в ІПК ДФСУ від 21.03.2019 р. № 1146/6/99-99-14-05-01-15/ІПК, від 31.10.2017 р. №2453/6/99-99-14-05-01-15/ІПКвід 18.10.2018 р. №4479/6/99-99-14-05-01-15/ІПКвід 22.01.2019 р. №247/6/99-99-14-05-01-15/ІПК.

Це добра вісточка, адже почали з’являтися подекуди регіональні ІПК, у яких фіскали стверджували, що при використанні в розрахунках будь-яких ПТКС продавець товару зобов’язаний видати чек РРО (див., наприклад, ІПК ГУ ДПС у Харківській області від 28.12.2018 р. №5448/ІПК/20-40-14-10-18 та ІПК ГУ ДПС у м. Києві від 28.12.2018 р. №5459/ІПК/26-15-14-09-01-15).

До речі, незважаючи на те, що в ІПК від 09.08.2019 р. №3743/6/99-99-14-05-01-15/ІПК йдеться тільки про ті ПТКС, які знаходяться безпосередньо в приміщенні банку, насправді місце їх розташування ролі не відіграє. Адже такої умови немає у п. 2 ст. 9 Закону про РРО. Головне, аби ПТКС належав банку. Підтвердженням тому є, зокрема, ІПК ДПС від 18.10.2018 р. №4479/6/99-99-14-05-01-15/ІПК та від 22.01.2019 р. №247/6/99-99-14-05-01-15/ІПК. Про останню консультацію ДПС ми детально розповідали тут.

Оскільки подекуди на місцях деякі податківці фіскально налаштовані, то заради уникнення непорозумінь із контролюючими органами, радимо отримати власну ІПК з цього приводу. Адже в основному ІПК позитивні. Згідно із вимогами Закону про РРО, якщо оплата за реалізовані товари (послуги) згідно з договором здійснюється виключно у безготівковій формі через установи банку або термінали самообслуговування банку, застосування РРО не вимагається. Але у разі, якщо оплата за реалізовані товари (послуги) здійснюватиметься готівкою або шляхом приймання оплати картками через POS-термінал, то застосування РРО є обов’язковим.

Детально про застосування терміналу самообслуговування, які належать банкам чи небанківським фінустановам, ми писали тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202458
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024103
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024569
  • Міжнародні пасажирські перевезення: чи потрібно застосовувати РРО?
    ТОВ, платник єдиного податку за ставкою 5%, займається регулярними міжнародними перевезеннями. Водії на маршруті за готівку продають квитки (свій бланк, без серії та номера). Кошти отримані за квитки водії протягом рейсу витрачають на пальне, ремонт та інше. Після закінчення рейсу залишок готівки здається в касу ТОВ, касир оприбутковує готівку в сумі проданих квитків і вносить на рахунок ТОВ. Чи необхідно в даній ситуації застосовувати РРО?
    05.02.2024100
  • Через збій в роботі інтернет-провайдера не видали чек покупцю: які наслідки?
    22.11.2023 р. через збій в роботі інтернет-провайдера списалися кошти з картки покупця, а через ПРРО підприємства (платник єдиного податку) чеки не сформувались і не потрапили до Z-звіту. Тепер звіти ПРРО не співпадають з сумою коштів, яку отримало підприємство. Як бути з грошовими коштами: повернути покупцю? Чи є якийсь вихід?
    09.01.202477