• Посилання скопійовано

Що потрібно ФОПу для того, щоб відкрити кафе або ресторан з алкогольними напоями?

ФОП на ІІ групі ЄП має кав’ярню та бажає розширити свій бізнес і відкрити другу торгову точку з алкоголем і приготуванням страв. З чого починати, як реєструвати другу торгову точку? Якщо перша точка буде неприбутковою, то як її ліквідувати? Якщо працює дві точки , то і штатних розписів теж має бути два? Чи потрібно дублювати кадрові документи?

З практичної точки зору ФОП може відкривати та закривати торгові точки різних типів на власний розсуд, вести різні види діяльності, що не заборонені законом. Але є декілька законодавчо регламентованих дій, які обов’язково треба буде виконати.

 

Форма №20-ОПП

Насамперед про відкриття і закриття торгових точок треба буде повідомити податкову у формі №20-ОПП. Докладніше про цю форму можна почитати у наших матеріалах:

 

Державна реєстрація потужностей операторів ринку харчових продуктів

Реєстрація потужностей операторів ринку харчових продуктів є обов’язковою для всіх СГ, які провадять діяльність у сфері виробництва, обробки та реалізації харчових продуктів, таких як продуктові магазини, кафе, бари, ресторани, їдальні.

Реєстрація потужностей в Україні здійснюється Держспоживслужбою України, з метою контролю якості та безпеки харчових продуктів. Для реєстрації потужності обов’язково потрібно зареєструвати ТОВ або ФОП, мати право власності на приміщення або договір оренди/суборенди, узгоджений асортимент продукції, сертифікати якості та відповідності продукції, а також наявність необхідного обладнання та кваліфікованого персоналу. Об’єктом реєстрації є адреса потужності.

Подача заяви на реєстрацію потужностей здійснюється онлайн через портал ДІЯ або оффлайн, звернувшись до Держпродспоживслужби.

На цю тему також читайте:

 

Алкогольні напої та тютюнові вироби

За умовами запитання ФОП наразі перебуває на 2 групі ЄП. На спрощеній системі ФОПам дозволено торгувати тільки пивом, столовими винами, сидром та пері (без додання спирту). Продаж тютюнових виробів на ЄП заборонений. Решту алкоголю, а також тютюнові вироби можна продавати тільки на загальній системі оподаткування та за наявності ліцензій на роздрібну торгівлю алкоголем та тютюном. Тож якщо ФОП бажає вийти за рамки дозволеного на ЄП, йому треба перейти на загальну систему оподаткування.

Роздрібна торгівля виключно столовими винами може здійснюватись СГ без наявності ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – докладніше про це див. тут. При цьому не можна торгувати іншими алкогольними напоями, крім столових вин.

Чинним законодавством не передбачено отримання окремих ліцензій на роздрібну торгівлю пивом та іншими алкогольними напоями – ми пишемо про це у новині.

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10-ти календарних днів з дня одержання документів – докладніше див. тут.

У разі збільшення кількості реєстраторів розрахункових операцій у місці торгівлі доплата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями здійснюється за квартали, які залишились до закінчення дії ліцензії. Плата за квартал, у якому відбулось таке збільшення здійснюється у повному обсязі за весь квартал – див. тут.

Також пропонуємо інші матеріали на «алкогольну» тему:

 

РРО або ПРРО

Для нової торгової точки треба зареєструвати РРО або ПРРО. Якщо ФОП буде отримувати ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем, інформацію про зареєстрований РРО/ПРРО слід буде зазначити у заяві на отримання ліцензії – див. тут. Те ж саме стосується ліцензії на роздрібну торгівлю тютюном, якщо ФОП бажає продавати також і тютюнові вироби. Тож спочатку реєструються РРО/ПРРО, а потім подаються документи на отримання ліцензії.

У разі ліквідації торгової точки, зокрема, кав’ярні, достатньо тільки анулювати реєстраціїю РРО/ПРРО. Якщо цей РРО/ПРРО планується далі використовувати на іншій торговій точці, його можна не знімати з реєстрації, а перереєструвати на іншу адресу.

 

Кадровий облік

Відкриття торгових точок у ФОПа не вимагає дублювання кадрового обліку, він ведеться в цілому по всіх працівниках. Штатний розпис теж залишається один для всього трудового колективу. Звісно, що у трудових договорах з працівниками потрібно зазначити, де саме – на яких торгових точках – вони працюють. У разі закриття торгової точки працівники можуть звільнитися за власним бажанням або ФОП може їх перевести на інші робочі місця.

Докладніше про кадровий облік у ФОПа читайте тут.

Незалежно від розташування торгових точок ФОП-роботодавець сплачує ПДФО до місцевого бюджету за місцем своєї податкової реєстрації відповідно до пп. «а» пп. 168.4.5 ПКУ. Військовий збір сплачується до державного бюджету, тому він теж сплачується за місцем податкової реєстрації ФОПа. ЄСВ із зарплати найманих працівників завжди сплачується за місцем реєстрації роботодавця.

Також пропонуємо до уваги цей матеріал: Один ресторан, два ФОПи: що каже Держпраці при перевірці? 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на єдиному податку

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на єдиному податку»