• Посилання скопійовано

Які документи повинні бути у "єдинника" під час перевірки ДПС?

Які документи повинні бути у ФОПа під час податкової перевірки на місці реалізації товарів? Скільки років їх зберігати?

Які документи повинен надати ФОП – платник ЄП ІІ групи в разі комплексної податкової перевірки? РРО не застосовується

Відповідно до пп. 85.2 ПКУ, платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Відповідно до пп. 85.4 ПКУ, при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п’ять робочих днів до дати закінчення перевірки.

Відповідно до пп. 20.1.6 ПКУ, контролюючі органи мають право, зокрема, запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов’язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи. А також вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки з використанням інформації та документів щодо результатів такої інвентаризації за наслідками таких перевірок або під час наступних заходів податкового контролю (пп. 20.1.9 ПКУ).

Відтак, у разі проведення документальної перевірки податкові органи  можуть вимагати документи, пов’язані з предметом перевірки. До таких документів можуть належати документи, пов’язані з видами діяльності (КВЕДи), визначені в Єдиному державному реєстрі юросіб та Витягу з Реєстру платників єдиного податку, а також документи, пов’язані з отриманням товару, наданням послуг, виконання робіт, тобто всі документи, які вказують на отримані доходи за період, що перевяряється (щодо питання відповідності доходу та КВЕД, які має право здійснювати ФОП  ІІ групи в межах дозволеної діяльності згідно з пп. 291.5 та  пп. 291.7 ПКУ). Загалом, перелік документів, які вимагатиме податковий орган, буде наведений у запиті, який вручається у перший день перевірки.

Зокрема, це можуть бути документи про продаж товару (накладні, товарні чеки тощо), акти виконаних робіт/послуг, з яких можна дізнатися, за яким КВЕДом продані ці товари, виконані роботи, надані послуги.

 

Чи повинен ФОП – платник ЄП ІІ групи без РРО підтверджувати придбання товару і якими документами?

Як правило, дохід (без РРО та без ПДВ) у платнків ЄП – ФОП ІІ групи в межах визначених ним КВЕДів підтверджується такими документами, як банківська виписка (якщо оплата здійснювалась на підприємницький рахунок ФОПа), видаткова накладна, товарний чек та інші документи, які свідчать про придбання товару, документи на оплату (акти) на надані послуги, виконані роботи. Загалом, підприємці на єдиному податку та без ПДВ не мають обов'язку вести облік своїх витрат, а вимоги щодо подання документів, які підтверджують облік та походження товарних запасів не поширюються на ФОП – платників єдиного податку, які не зареєстровані платниками ПДВ. Проте податкові органи можуть все ж таки вимагати ці документи для перевірки відповідності придбання товарів чи іншої діяльності вказаним КВЕДам, доходи від яких оподатковується за єдиним податком. 

Також читайте тут щодо цього питання.

 

Чи повинен ФОП – платник ЄП ІІ групи без РРО підтверджувати реалізацію товару і якими документами?

При оплаті за товар у безготівковій формі покупці повинні вказувати призначення платежу, з якого можна дізнатися про проданий товар. Наприклад, якщо ФОП виставляє рахунки для оплати, то у призначенні платежу можна писати так: «Оплата за товар згідно з рахунком № … від …..». Сам по собі рахунок не є первинним документом, але він містить номенклатуру оплаченого товару. Первинними документами з продажу товарів у ФОП – платника ЄП ІІ групи можуть бути видаткова накладна, товарний чек тощо, які повинні відповідати отриманим оплатам.

 

Які документи повинен мати ФОП – платник ЄП ІІ групи без РРО за місцем зберігання і відпуску товару, за умови, що оплата за товар надходить на рахунок ФОПа у банку у форматі IBAN?

Про облік товарних запасів (незалежно від способів придбання) ми писали туттут та тут.

Зокрема, ФОП на ЄП ІІ групи, який не проводить розрахункових операцій і не застосовує РРО, не зобов’язаний зберігати первинні документи за місцем зберігання і відпуску товару.

 

Скільки років ФОП повинен зберігати документи для податкової перевірки: якщо ФОП працює і якщо реєстрацію ФОПа припинено?

Строки зберігання документів прописані у пп. 44.3 ПКУ (якщо реєстрацію ФОП припинено із внесенням відповідних відомостей до Єдиного державного реєстру юросіб – до моменту проведення перевірки податковим органом). З врахуванням змін, внесених до пп. 44.3 ПКУ, за Законом №2970, цей строк збільшений до 1825 днів для ліквідованого госпсуб’єкта, які передували даті ліквідації.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на єдиному податку

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на єдиному податку»

  • Зарахування на рахунок ФОПа винагороди гіг-спеціаліста
    На рахунок ФОПа надійшла винагорода гіг-спеціаліста. Чи потрібно оподатковувати і сплачувати ЄП 5% та подати декларацію?
    11.04.202424
  • ФОП - платник ЄП отримує авторську винагороду: як оподаткувати?
    Юрособа, платник податку на прибуток, укладає договір про створення на замовлення творів і відчуження виключних майнових прав інтелектуальної власності з ФОП- платником ЄП з групи за ставкою 5%. Під твором мається на увазі інформаційні відео-інструкції, які роз’яснюють користування диджитальними онлайн-платформами, пов'язаними з освітою. ФОП (автор) отримує авторську винагороду. Чи є юридична особа податковим агентом для ФОП? Як оподатковується така винагорода у ФОП?
    10.04.202422
  • Чи може ФОП обрати спрощену систему оподаткування при повторній реєстрації в одному і тому ж місяці?
    ФОП отримав витяг платника єдиного податку 04.03.2024 р. Підприємець є платником єдиного податку ІІ групи з 01.04.2024 р. Діяльність припинено 05.03.2024 р. Чи зможе ФОП обрати спрощену систему оподаткування, зокрема III групу за ставкою 5%, при повторній реєстрації у березні 2024 р.?
    03.04.202428
  • Здача землі в оренду фізособою, а не ФОПом
    ФОП на ІІІ групі ЄП здійснює госпдіяльність з надання в оренду житлової, нежитлової нерухомості, має також земельну ділянку сільгосппризначення. Чи можна передати таку ділянку в оренду від імені фізособи, а не ФОПа?
    14.03.202463
  • Чи може ФОП на ЄП виготовляти вино та продавати його на ярмарках?
    Чи можна ФОПу на ІІ групі ЄП займатися виробництвом вина з покупної сировини? Працівників немає, оборот - 100 тис. грн на рік, виготовлене вино буде продаватися на ярмарках. Чи потрібно застосовувати РРО?
    12.03.202436