• Посилання скопійовано

Оренда приміщення у фізособи — документальне оформлення

Підприємство-єдинник орендує нежитлове приміщення у фізособи. У договорі оренди зазначено умови і термін оплати. Чи треба підприємству отримувати акт (рахунок) на суму оренди від фізособи, чи можна сплачувати зобов'язання за договором? Чи є договір первинним документом в бухобліку для цих розрахунків?

Відповідно до визначення терміну “первинний документ”, це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Факт здійснення господарських операцій фіксують первинні документи (в яких зазначається дата), які є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій, як наслідок підтвердження понесених підприємством витрат. Перелік обов’язкових реквізитів визначено у ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення № 88.

Не дивлячись на те, що підприємство є платником єдиного податку, від ведення бухобліку юрособу це не звільняє. Як сказано у пп. 296.1.3 ПКУ платники ЄП третьої групи (юридичні особи) використовують дані спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з урахуванням положень п. 44.2, 44.3 ПКУ

Враховуючи норму п. 44.3 ПКУ платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності. 

Договір, як сказано у ст. 626 ЦКУ, це документ, який свідчить про намір (домовленість) двох або більше сторін, про виконання в майбутньому певних дій. Отже, цей документ не може підтверджувати факт виконання певної події. Господарська операція платника ЄП пов’язана не з фактом підписання договору, а з фактом руху активів платника податків і руху його капіталу. Доречі, ВСУ в постанові від 15.12.2015 р. у справі №21-4266а15 дотримується аналогічної позиції: для бухгалтерського обліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій

І не дивлячись, що строки внесення орендної плати визначаються у договорі згідно ч. 4 ст. 286 ГКУ, наявність первинного документу потрібна. Адже, договір — документ, який свідчить про намір сторін, банківська виписка, буде свідчати про факт оплати, акт прийому — передачі приміщення в оренду, свідчить про отримання нерухомості в оренду, а от акт про орендні платежі, підтверджують факт користування приміщенням протягом певного часу.

Враховуючи умови запитання, орендодавцем є звичайна фізособа, тому акт про орендний платіж, як і  акт прийому — передачі повинен скласти сам орендар — суб'єкт господарювання. 

Факт передання нерухомості в оренду слід оформити відповідним документом (актом), який підписують сторони договору. Адже, саме з цього моменту починається обчислення строку договору, якщо інше не встановлено у самому договорі, враховуючи норми ст. 795 ЦКУ

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/Юрособи на єдиному податку

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Юрособи на єдиному податку»