Головна Усі консультації Спрощена система Юрособи на єдиному податку

Податки за майно у ЮО-«єдиноподатника»: що змінилося?

ТОВ на ІІІ групі ЄП надає в оренду власні нежитлові приміщення (цехи для виробництва, складські приміщення, офіс – це є один майновий промисловий комплекс з одним техпаспортом) і земельну ділянку під ними. ТОВ користувалось пільгами, не звітувалось та не сплачували податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки і плату за землю. Що робити тепер, у зв'язку зі змінами до ПКУ щодо цих пільг?

Щодо плати за землю

За новою редакцією пп. 297.1 ПКУ «єдинників» звільнено від податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм, позичку) та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.

Тобто пільги не буде у платників єдиного податку 1-3 груп при наданні земельної ділянки або нерухомого майна, яке на ній розташовано, в оренду або в позичку. І ця норма запрацює з 1 липня 2020 р.

Докладно цю зміну ми аналізували тут. Тому зараз зазначимо лише короткі підсумки щодо ситуації, наведеної в запитанні.

Якщо у вас оформлено договір оренди земельної ділянки, то за неї з 1 липня 2020 року треба буде платити земельний податок. Зрозуміло, що ЮО для цього треба буде подати декларацію з плати за землю, у якій цей податок собі узгодити. Проте ані строків подання такої декларації, ані строків сплати такого податку у зв’язку із зміною до пп. 297.1 ПКУ в самому Кодексі не зазначено. Тому доведеться чекати роз’яснень від податківців, яких наразі ще немає (а свої здогадки, як це буде, ми зазначили у згаданій вище статті).  

 

Щодо податку на нерухомість

Перелік нерухомості, з якої не сплачується податок, наведений в пп. 266.2.2 ПКУ, змінився. В новій редакції викладено його підпункти «е» і «є».  І ця зміна працює з 23.05.2020 року, про що ми писали тут. Тому зараз зазначимо лише короткі підсумки щодо ситуації, наведеної в запитанні.

Раніше податок не сплачувався за будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств.

З 23.05.2020 р. під цю пільгу потрапляють будівлі промисловості, віднесені до групи «Будівлі промислові та склади» (код 125) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, що використовуються за призначенням у господарській діяльності суб’єктів господарювання, основна діяльність яких класифікується у секціях B-F КВЕД ДК 009:2010, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.

Отже, якщо ви надаєте таку нерухомість в оренду, з 23.05.2020 р. ви стали платником податку на нерухомість, про що маєте надати відповідну декларацію. Проте ані строків подання такої декларації, ані строків сплати такого податку у зв’язку із зміною до пп. 297.1 ПКУ в самому Кодексі не зазначено. Тому доведеться чекати роз’яснень від податківців, яких наразі ще немає, див., наприклад, як вони зараз повідомляють про ці зміни  - жодних строків і дат!

Але зверніть увагу: якщо податківці надалі консультуватимуть щодо строків подання декларації за аналогією до нововведених об’єктів нерухомості, то граничний строк подання такої декларації – це 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт (або, якщо йти за аналогією – з дати, коли він «випав» з-під пільги). В такому випадку подати декларацію буде потрібно до 22.06.2020 р. включно (оскільки 21.06.2020, коли минає 30 днів з 23.05.2020, припадає на вихідний день, неділю).

Тому чекати, коли з’являться офіційні роз’яснення у вигляді листа чи повідомлення на сайті ДПСУ не варто – ЮО треба звертатися до податківців вже зараз і подавати декларацію у строки, які податківці вважатимуть граничними. Оскільки ви раніше не були платником цього податку, то це буде декларація за 2020 рік, і тип її буде «звітна».  Декларація складається з, власне, самої декларації і двох додатків до неї, які подаються в разі необхідності і в яких окремо наводиться розрахунок податку для житлової і нежитлової нерухомості. Надання копій правовстановлюючих документів на таку нерухомість ані ПКУ, ані формою декларації не передбачено.

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 43 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Бикова Ганна
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Спрощена система / Юрособи на єдиному податку
Теги:
Єдиний податок

Новини від Дт-Кт «Дебету-Кредиту» – тепер у Viber!

Коментарі: 1

Новини по темі

Консультації по темі