Головна Усі консультації Спрощена система Загальні положення

ФОП та податок на нерухоме майно: чи сплачувати?

ФОП придбав у 2016 р. нежитлове приміщення, використовує його у господарській діяльності. У кінці 2020 р. прийшло повідомлення-рішення про сплату податку на нерухомість з нежитлової нерухомості за 2019 рік. Чи повинен ФОП сплачувати даний податок і чи можна його уникнути?

Відповідно до пп. 266.1.1 ПКУ платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

Власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, установлених законом (п. 1 ст. 320 ЦКУ).

Отже, суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи.

Фізичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати (ст. 325 ЦКУ).

Оскільки ПКУ не визначено такого платника, як фізособа - підприємець, то фізична особа - власник об’єктів нежитлової нерухомості повинен сплачувати податок на нерухомість за нормами, передбаченими для фізичних осіб.

Тож, ФОП не звільняється від зобов'язання сплачувати податку на нерухомість.

Порядок справляння податку на нерухоме майно  визначено ст. 266 ПКУ.

Аналогічну думку має ДФС у Запорізькій області та ДПС у Черкаській області.

Фізособи самостійно не нараховуватимуть податок. За них це роблять податківці (ДФС за місцем реєстрації) на підставі даних Держреєстру речових прав на нерухоме майно. Розмір нарахованого податку та реквізити зазначатимуться в податковому повідомленні-рішенні, яке надсилають до 1 липня. Тобто фактично ФОП виконують свій обов'язок по податку на нерухомість, коли сплачують його в повному обсязі протягом 60 календарних днів після отримання податкового повідомлення-рішення. Податок сплачується в поточ-ному році за попередній рік.

Уникнути ФОП сплати податку на нерухомість не вдасться – його потрібно буде сплачувати. 

Доступ до повного тексту цієї консультації можливий лише для передплатників електронного або паперового «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Мій асистент» становить лише 58 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
Щербина Світлана
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Спрощена система / Загальні положення
Теги:
Підприємці , Нерухомість

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі