Відповідно до п. 3.7 Правил №363 на перевезення вантажів автомобільним транспортом замовник надає перевізнику при наявності договору заявку відповідно до встановленої форми (додаток 4 до договору).
У разі масових перевезень вантажів, особливо будівельних на місця будівництв, а також сільськогосподарських вантажів для їх переробки або у місця довгострокового зберігання, замовник повинен до заявки додати також погоджений з перевізником графік виконання перевезень із зазначенням добового або середньодобового обсягу перевезень, а також початку і кінця роботи змін.
Заявка подається перевізнику у строк, визначений договором.
За погодженням із перевізником замовник може передати заявку на перевезення вантажів електронними чи іншими засобами зв'язку. У цьому випадку в такій заявці мають бути необхідні відомості, які характеризують найменування та кількість вантажу, адреси вантаження та розвантаження, відстані перевезення та рід упаковки, а також:
- період (день, тиждень, декада, місяць);
- погоджений сторонами графік подачі автомобілів до пунктів навантаження (додається, не додається) тощо.
У п. 11.1 Правил №363 зазначено, що товарно-транспортна накладна (ТТН), форму якої наведено в додатку 7 до Правил №363, є основним документом на перевезення вантажів.
ТТН може оформлюватися суб'єктом господарювання без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до Правил №363, за умови наявності в ній обов’язкової інформації.
Оформлення перевезень вантажів ТТН здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля (п. 11.3 Правил №363).
У п. 3.1 Методичних рекомендацій №2 зазначено, що надходження запасів на підприємство оформлюється відповідними документами, типові форми яких затверджуються Держстатом та іншими центральними органами виконавчої влади.
Якщо для оформлення господарської операції типові форми первинних документів відсутні, то підприємство складає такі первинні документи, які б містили обов'язкові реквізити, передбачені законодавством та іншими нормативно-правовими актами. При цьому приймання та оприбуткування запасів, які надійшли від постачальників, оформлюється ТТН з використанням штампу (позначення) про оприбуткування або прибутковим ордером (п. 3.6 Методичних рекомендацій №2).
Первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію. Господарська операція в абз. 5 ч. 1 ст. 1 Закону про бухоблік визначена як дія або подія, що викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.
Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Отже, чинне законодавство передбачає складання первинних документів (включаючи ТТН) на кожну дію суб’єкта господарювання: в ситуації, що розглядається, на кожну ходку кожним автомобілем. При цьому для спрощення та впорядкування обліку на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи (реєстри, зведені накладні тощо) за день, тиждень. ТТН у даному контексті є первинним документом.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.
Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.
Зареєструватись