• Посилання скопійовано

Ремонт даху орендованого приміщення: як відобразити в бухгалтерському обліку?

Як відобразити в бухгалтерському обліку капітальний ремонт даху орендованого приміщення в орендаря та орендодавця та врахувати витрати на ремонт в рахунок оренди приміщення?

Відповідно до п. 8 П(С)БО 14  витрати орендаря на поліпшення об’єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що приводять до збільшення майбутніх економічних вигід, які первісно очікувалися від його використання, незалежно від того, передбачено їхнє відшкодування договором оренди чи ні, відображаються в обліку орендаря як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів. 

У бухобліку робиться проведення відповідно до Інструкції №291

  • Дт 153 «Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів»; 
  • Кт 20 «Виробничі запаси» - на вартість витрачених матеріалів, що придбані орендатором;
  • Кт 631 «Розрахунки з постачальниками і підрядчиками» - на вартість робіт стороннього підприємства.

Якщо капітальний ремонт орендованого приміщення відшкодовується орендодавцем за рахунок орендної плати, то залишкова вартість такого ремонту (первісна вартість за мінусом нарахованого зносу), визначена на дату відшкодування, списуватиметься з Кт субрахунку 117 у Дт субрахунку 286 «Необоротні активи та групи вибуття, утримувані для продажу» з подальшим відображенням операцій з продажу. 

Усі інші витрати орендаря, здійснені у зв’язку з підтримкою об’єкта оренди в робочому стані (технічне обслуговування, поточний ремонт згідно з договором оренди), включаються до витрат звітного періоду орендаря.

 

Бухгалтерський облік операцій покажемо на прикладі.

Орендна плата за місяць оренди приміщення – 76200 грн, в тому числі ПДВ – 12700 грн.

Вартість ремонтних робіт стороннього підприємства – 168000 грн, в тому числі ПДВ – 28000 грн.

На ремонт приміщення використано власні матеріали на суму 55000 грн.

Зміст операції

Бухгалтерський облік

Сума

Дт

Кт

Облік у орендаря

Відображено вартість робіт стороннього підприємства з капітального ремонту даху (168000 – 28000 = 140000 грн)

153

631

140000

Податковий кредит на вартість робіт

641/ПДВ

631

28000

Списано власні матеріали на ремонт даху

153

20

55000

Оплачено роботи стороннього підприємства

631

311

168000

Віднесено до складу інших необоротних активів загальну суму витрат на капітальний ремонт даху (140000 + 55000 = 195000 грн)

117

153

195000

Включено об’єкт інших необоротних активів до групи утримуваних для продажу

286

117

195000

Відображено продаж орендодавцеві об’єкта інших необоротних активів – за собівартістю з урахуванням ПДВ (195000 + 20% ПДВ = 195000 + 39000 = 234000 грн)

361

712

234000

Нараховано податкові зобов’язання з ПДВ

712

641/ПДВ

39000

Списано собівартість капітального ремонту

943

286

195000

Нараховано орендний платіж за три місяці (нарахування здійснюється щомісячно в сумі 63500,00 грн (без ПДВ – 76200 – 12700 = 63500 грн), всього 63500,00 * 3 = 190500,00

91, 92, 93, 94

631

190500

Податковий кредит в сумі орендного платежу (190500,00 * 20% = 38100,00)

641/ПДВ

631

38100

Взаємозалік заборгованостей за три місяці оренди та продажу об’єкта інших необоротних активів (190500 + 38100 = 228600 грн)

631

361

228600

Нараховано орендний платіж за четвертий місяць

91, 92, 93, 94

631

63500

Податковий кредит в сумі орендного платежу

641/ПДВ

631

12700

Частковий взаємозалік заборгованостей за четвертий місяць оренди (234000 – 228600 = 5400 грн)

631

361

5400

Здійснена часткова оплата за четвертий місяць оренди грошовими коштами (76200 – 5400 = 70800 грн)

631

311

70800

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    Сьогодні 14:4325
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5527
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025222
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202552
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025219