• Посилання скопійовано

Облік витрат на зберігання зерна на елеваторі

На балансі підприємства є елеватори, в яких зберігається як власне, так і стороннє зерно. Але в червні на одному елеваторі зерно не зберігалося. Як обліковувати витрати такого елеватора?

Згідно з п. 3.17 Методрекомендацій №132, витрати на утримання приміщень для зберігання продукції, включаючи орендну плату, обліковуються на рахунку 91 «Загальновиробничі витрати» і відносяться на собівартість продукції окремих культур та видів незавершеного виробництва пропорційно кількості та тривалості зберігання продукції протягом звітного періоду.

Відтак, витрати на утримання елеватора, які обліковуються на рахунку 91, розподіляються на собівартість: 

  • Дт 23 (власне зерно) Кт 91;
  • Дт 23 (послуги із зберігання стороннього зерна) Кт 91.

Далі витрати на зберігання власного зерна збільшують собівартість власної продукції: Дт 27, 28, 20 тощо Кт 23 (власне зерно).

Витрати на зберігання сторонньої продукції списують на собівартість реалізації послуг зберігання, у разі якщо сторонні замовники оплачують вартість зберігання: Дт 903 Кт 23 (стороннє зерно). Поряд з цим, надання послуг зберігання відображають записом: Дт 361 Кт 703.

 

Як обліковувати витрати на утримання елеватора за місяць, в якому на елеваторі не зберігалося зерно?

Згідно з п. 11 НП(С)БО 16, собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) складається з виробничої собівартості продукції (робіт, послуг), яка була реалізована протягом звітного періоду, нерозподілених постійних загальновиробничих витрат та наднормативних виробничих витрат.

Оскільки внаслідок відсутності зерна на зберіганні витрати на утримання елеватора залишаються нерозподіленими на виробничу собівартість, їх слід включити до складу собівартості реалізованої продукції: Дт 90 Кт 91. 

Але, зверніть увагу: такі правила списання постійних нерозподілених витрат працюють тільки, якщо у підприємства є протягом облікового періоду реалізована продукція. Якщо ж реалізації взагалі не було (дохід за кредитом рахунку 70 не визнавався), то немає й підстав визнавати собівартість реалізованої продукції (за дебетом рахунку 90). І в такому випадку нерозподілені постійні витрати списуються прямо на дебет субрахунку 949 (минуючи рахунки 23 або 91). 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20245
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202456
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202449