• Посилання скопійовано

Коли визнавати витрати на сплату відсотків?

ТОВ в 2012 р. взяло кредит у нерезидента під 0,1% з кінцевим строком сплати відсотків у грудні 2020 р. Кредит погасили у 2019 р., а відсотки не нараховувалися. У 2019 р. це виправлено: відсотки за 2019 р. нараховано Дт 951 Кт 684, а за 2012-2018 р - Дт 442 Кт 684. Чи можна віднести на витрати всю суму відсотків за 2012 р-2019 рр. записом Дт 951 Кт 684? Чи можна внести до договору нарахування відсотків і сплату в кінці строку?

Строк сплати відсотків не впливає на строки їх нарахування.

Оскільки відсотки нараховуються за весь час фактичного користування кредитом, то вони повинні нараховуватись у кінці кожного звітного періоду – кварталу або року, в залежності від того, який звітний період застосовує ТОВ – квартальний або річний.

Протягом кожного звітного періоду відсотки нараховуються записом Дт 951 Кт 684, як і було зроблено у 2019 році.

Відсотки, що припадають на минулі роки, мали бути нараховані у минулих роках. Тому в 2019 році було зроблено виправлення цієї помилки через зміну сальдо нерозподіленого прибутку, і це правильно. Це витрати минулих років, а не поточного року. Якщо в 2019 році зробити ще один запис на суму цих відсотків, але уже Дт 951 Кт 684, то сума витрат на сплату відсотків просто подвоїться, адже вона вже була відображена записом Дт 442 Кт 684.

Щоб все-таки врахувати витрати минулих років у 2019 році, можна внести виправлення до декларацій з податку на прибуток за 2016, 2017 та 2019 роки. Декларації за 2015 рік та раніше вже не можна виправити, тому що діють строки, передбачені п. 50.1 ПКУ та ст. 102 ПКУ.

Положення договору, які передбачають перенесення дати нарахування відсотків на інші періоди, не можуть змінити правила нарахування витрат та зобов’язань у бухобліку, тому це не врятує ситуацію. Відповідно до ч. 5 ст. 9 Закону про бухоблік господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені, і тому в договорі не можна прописувати положення, які суперечать цій нормі.

Також відповідно до п. 5 П(С)БО 16 витрати відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов'язань. Тому, якщо відсотки нараховуються за певний період, вони повинні бути нараховані саме в цьому періоді і не можуть бути перенесені на інші періоди.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.20245
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202456
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202449