• Посилання скопійовано

Відповідальність за відсутність наказу про облікову політику на підприємстві

Яку відповідальність передбачено за відсутність наказу про облікову політику на підприємстві?

Чи є обов'язковим створення такого наказу? Насправді ані ПКУ, ані Закон про бухоблік цього не вимагають (згадка про «розпорядчий документ» є лише в зазначених вище Методрекомендаціях). Відсутність такого наказу не означає, що підприємство не зможе здійснювати господарську діяльність, сплачувати податки та подавати звітність.

Тож складання його, на нашу думку, не є обов'язком підприємства (адже Методрекомендації все ж таки є рекомендаціями). Але відсутність такого узагальнюючого документа означатиме, що підприємству доведеться кожне питання, не узгоджене законодавчо, визначати окремо. Наприклад, визначати метод амортизації окремо по кожному об'єкту необоротних активів, навіть за однорідними об'єктами. Відсутність цього наказу означатиме, що замість того, щоб з'ясувати всі (або хоча б їх частину) облікові правила заздалегідь, бухгалтеру доведеться звертатися до керівника при кожній господарській операції, в якій потрібно буде зробити вибір щодо цих правил.

Втім, оскільки все ж таки в Методрекомендаціях згадка про такий розпорядчий документ є, не виключено, що під час документальних перевірок від підприємства вимагатимуть його наявності. Але чи зможуть перевіряючі при цьому застосувати санкції?

Частиною 2 ст. 8 Закону про бухоблік встановлено, що питання організації бухобліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або керівника відповідно до законодавства та установчих документів.

Тому й відповідальність за організацію бухобліку несе власник або керівник, який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.

Відсутність у документальній формі затвердженої облікової політики на підприємстві, перевіряючі можуть вважати порушенням порядку ведення бухобліку. Згідно зі ст. 164-2 КУпАП це порушення тягне за собою накладення штрафу на керівника підприємства від 8 до 15 н. м. д. г. (від 136 грн до 255 грн), а за ті самі дії, учинені особою, яку протягом року було піддано адмінстягненню за одне з правопорушень, зазначених у ст. 164-2 КУпАП, — від 10 до 20 н. м. д. г. (від 170 грн до 340 грн). Але, зважаючи на те, що протоколи за цією статтею складаються посадовими особами Державної аудиторської служби (ст. 234-1, 255 КУпАП), до відповідальності за нею притягаються лише керівники підконтрольних цій службі суб'єктів. Зокрема, під час податкової перевірки цей штраф не застосовується.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»

  • Які наслідки, якщо новостворене підприємство працювало без ведення військового обліку?
    Підприємство створене 01.12.2023 р. У штаті був один директор, військовозобов’язаний. У серпні прийнято нового директора, який знятий з військового обліку. Військовий облік не вівся, повідомлення, накази, звіти у ТЦК не подавали. У жовтні 2024 р. буде перевірка з обласного ТЦК. Якщо зараз зробити накази, заповнити всі додатки, чи буде штраф і якщо буде, то на кого його випишуть?
    30.09.2024971
  • Що буде, якщо відповідальний за військовий облік не пройшов підвищення кваліфікації?
    На підприємстві 12 військовозобов'язаних. На бухгалтера покладено обов'язок ведення військового обліку з доплатою. Якщо бухгалтер не пройшов підвищення кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку і не має сертифіката, чи будуть штрафні санкції?
    26.09.20241 120
  • У який строк виписують ППР після складання акту перевірки?
    Підприємство за ІІ та ІІІ квартали 2022 р. несвоєчасно подало Єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ. 19.01.2023 р. складено акт перевірки, на підставі цього акту 01.08.2024 р. виписано ППР на сплату штрафу. Чи не порушені граничні строки, в які могло бути виписано ППР?
    14.08.2024665
  • Як заповнити платіжку на сплату адміністративного штрафу?
    Підприємство отримало адміністративний штраф за порушення водієм правил дорожнього руху. Який повинен бути тип призначення платежу – структурований чи неструктурований і який код?
    17.06.202480
  • Штраф за невиконання нормативу робочих місць
    Перевірили єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ та виявили, що у рядку 102 є помилка у середньообліковій кількості осіб з інвалідністю у серпні та вересні 2023 р. (замість 11 вказано 7 осіб). Як виправити помилку? Як виправдатися перед Фондом осіб з інвалідністю, якщо прийшла позовна заява? Що входить до середньооблікової чисельності для розрахунку осіб з інвалідністю?
    10.06.20241 3263