• Посилання скопійовано

Як розподілити відповідальність та підписання касових документів, якщо директор часто відсутній?

На фірмі є директор, бухгалтер (який за 2-3 місяці буде переведений на посаду фіндиректора) та касир. Директор часто буває у відрядженні за кордоном. Як розподілити обов’язки підписання касових документів? На підприємстві є факсиміле, чи не заборонео його використання на касових документах?

Положенням №148 встановлено порядок ведення касових операції та заповнення касових документів.  Касові документи підписують:

  • директор підприємства (пп. 26 Положення №148). Підпис керівника підприємства на ВКО не обов'язковий, якщо на доданих до ВКО документах, заявах, рахунках є його дозвільний напис;
  • головний бухгалтер або інша особа, уповноважена керівником підприємства;
  • касир;
  • одержувач (за пред'явленням паспорту чи документу, що їх замінюють на початку виписки ВКО).

Також про те, хто має право підписувати касові документи, ДПС нагадала у листі від 22.06.2020 р. №2499/10/26-15-05-09-01/ІПК.

Щодо делегування права підпису зазначимо, то пп. 45-1 Положення №148 передбачено, що керівник підприємства визначає відповідним внутрішнім розпорядчим актом (тобто наказом) перелік посад та кількість посадових осіб, уповноважених підписувати касові документи, задля забезпечення оптимального процесу документообігу та контролю.

Пояснимо, як саме делегується право підпису касових документів іншим особам виходячи з даного пункту. 

Можна тимчасово делегувати право підпису вищезазначеним особам, на час перебування їх у відрядженні, на час тимчасової непрацездатності чи перебування у відпустці. У цих випадках наказом керівника покладається виконання обо’язків директора на інших працівників – комерційного директора (заступника), головного бухгалтера на його заступника чи бухгалтера, касира на іншого касира чи бухгалтера, іншу особу (з яким заключають договір про повну матеріальну відповідальність). 

Або делегувати право підписувати касові документи зазначеним особам на постійній основі, на підставі належним чином оформленого наказу. При цьому і у ВКО потрібно вказувати прізвище, ім’я та по-батькові тих осіб, які фактично ставлять свій підпис.

Отже, зважаючи на вищевказане, коли директор часто буває у відрядженні за кордоном, то він може, на підставі наказу, тимчасово делегувати право підпису на ВКО бухгалтеру. А після переведення бухгалтера на посаду фіндиректора, директор може видати ще один наказ, можна і на постійній основі, про делегування права підпису, але вже фіндиректору. Для цього жодних суміщень за посадами робити не потрібно.

Використання факсиміле для підпису касових документів чиним законодавством не передбачено.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»

  • Як заповнити платіжку на сплату адміністративного штрафу?
    Підприємство отримало адміністративний штраф за порушення водієм правил дорожнього руху. Який повинен бути тип призначення платежу – структурований чи неструктурований і який код?
    17.06.202449
  • Штраф за невиконання нормативу робочих місць
    Перевірили єдину звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ та виявили, що у рядку 102 є помилка у середньообліковій кількості осіб з інвалідністю у серпні та вересні 2023 р. (замість 11 вказано 7 осіб). Як виправити помилку? Як виправдатися перед Фондом осіб з інвалідністю, якщо прийшла позовна заява? Що входить до середньооблікової чисельності для розрахунку осіб з інвалідністю?
    10.06.20241 2683
  • Накази та відповідальність
    Благодійна організація використовує три види наказів з індексами: загальні накази «з»; кадрові накази «к/тр»; накази на відпустку «к/тм». Чи правильне таке розподілення наказів? Чи буде помилкою, якщо застосовується не той розмір шрифту, або наказ має інший вигляд, передбачений інструкцією з діловодства? Яким нормативним документом потрібно користуватися при підготовці наказів по підприємству?
    06.06.2024141
  • Чи буде штраф за неподання повідомлення про відповідального за ведення військового обліку до ТЦК та СП?
    ТОВ фактично веде військовий облік, але воно не надсилало до ТЦК та СП повідомлення про призначення відповідального за військовий облік. По факту кадровий облік, в т.ч. військовий, веде бухгалтер. Як видати наказ про відповідального за ведення військовому обліку? Як його подати до ТЦК та СП, щоб не отримати штраф в 59,5 тис. грн?
    04.06.20244 8759
  • Яка відповідальність за неправильне ведення або помилки в бухобліку?
    Підприємство виявило, що за останні два роки не було проведено інвентаризацію активів, зобов’язань та відсутні дані щодо нарахування резервів, що призвело до невідповідності даних фінансової звітності та обліку. Яка відповідальність за ці порушення?
    27.05.2024180