Ні, не можуть. Адже штрафують за помилку, внаслідок якої виникає недоплата ПДВ.
А в ситуації, яку ми розглядаємо, зі сторони покупця не було ані помилки, ані недоплати внаслідок помилки, якої не було.
Щоправда, питання до покупця зі сторони податкової можуть бути.
Тому що відповідно до пп. 192.1.1 ПКУ, якщо внаслідок перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:
а) постачальник відповідно зменшує суму ПЗ за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок, але тільки лише після реєстрації РК в ЄРПН;
б) отримувач відповідно зменшує суму ПК за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив ПК у зв'язку з отриманням таких товарів/послуг.
Причому для зменшення ПК факту реєстрації РК в ЄРПН не потрібно.
Податкова може звірити показники постачальника і покупця, виявивши зменшення постачальником ПЗ два рази, а зменшення покупцем ПК один раз. Звірка може бути проведена, наприклад, на підставі п. 73.5 ПКУ та Порядку №1232 (Порядок проведення контролюючими органами зустрічних звірок). Звіривши дані, податкова може з’ясувати про нездійснення покупцем коригування ПК, для чого, як зазначалося, не потрібний РК, зареєстрований в ЄРПН.
Але внаслідок ситуації, яку ми описали, у податкової до покупця можуть бути тільки питання. Тож покупець має відповісти на питання і пояснити ситуацію.
Повторимося ще раз. Допущена постачальником помилка не може бути підставою для накладення штрафів на покупця.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити