Головна Усі консультації Право і відповідальність Захист прав споживачів

У разі відсутності РРО при поверненні коштів за товар слід скласти акт видачі коштів

Як продавець має правильно оформити повернення коштів за повернений товар, якщо він не застосовує РРО?

Згідно зі статтями 8 та 9 Закону про захист прав споживачів, покупці мають право повернути товар як неналежної (у разі виявлення істотних недоліків), так і належної якості (у разі якщо товар не задовольнив за формою, габаритами, кольором, розміром або з інших причин і його можна повернути).

Зазначимо, що відповідно до п. 30 Правил №1041 перед поверненням товару неналежної якості продавцеві (виробнику) покупець повинен скласти та подати представнику продавця (виробника) заяву про повернення коштів за товар. Пункт 30 Правил №104 прописано лише для повернення товару неналежної якості, проте ніщо не забороняє скористатися його нормами і для повернення товару належної якості (хоча вимагати від покупця заяву у цьому випадку немає законодавчих підстав). До заяви слід додати розрахунковий документ (якщо розрахунки проводилися через РРО — касовий чек), який підтверджує оплату товару (ч. 1 ст. 9 та ч. 11 ст. 8 Закону про захист прав споживачів). На підставі цих документів продавець зможе законно повернути покупцеві гроші та отримати від нього товар.

1 Правила роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджені наказом Мінекономіки України від 19.04.2007 р. №104.


 

Якщо товар, який повертають через неналежну якість, перебуває на гарантії, до заяви додають ще й техпаспорт або документ, що його замінює (наприклад, гарантійний талон, товарний чек із зазначенням гарантійного терміну обслуговування), з позначкою про дату продажу (ч. 11 ст. 8 Закону про захист прав споживачів).

Заяву на повернення коштів за неякісний товар, згідно з п. 30 Правил №104, покупець повинен скласти у двох примірниках. Один примірник повертають покупцеві з відміткою про дату приймання та зазначенням прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву. Другий примірник заяви залишається у продавця.

Якщо товар було куплено з допомогою платіжної картки і клієнт бажає, щоб кошти за повернутий товар йому зарахували на його картковий рахунок, у заяві треба прописати реквізити такого рахунка.

Звісно, покупець, який оплатив товар банківської платіжною карткою, має право отримати за повернутий товар і готівку. Не обов'язково, щоб кошти зараховувалися йому на картку.

Як вимагає п. 30 Правил №104, продавець повинен отримати від покупця товар і видати йому документ, що засвідчує факт отримання від нього товару.

У разі якщо продавець виплачує покупцеві кошти за повернутий товар у сумі понад 100 грн., матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки (касир, менеджер), повинна додатково ще скласти акт видачі коштів (п. 4.8 Порядку реєстрації РРО, п. 9.4 Порядку реєстрації КОРО та РК).

На сьогодні нормативно затвердженої форми акта видачі коштів немає. Але все ж таки визначено його обов'язкові реквізити (п. 4.8 Порядку реєстрації РРО):

— відомості про покупця, який відмовляється від товару (дані документа, що підтверджує його особу);

— дані про повернений товар;

— сума виданих коштів;

— номер, дата й час, які зазначено у касовому чеку (отриманому від покупця) для підтвердження оплати товару.

 

Згідно з п. 4.8 Порядку реєстрації РРО та п. 7.14 Порядку реєстрації КОРО та РК, акт видачі коштів передають до бухгалтерії і зберігають три роки. Якщо бухгалтерії немає, такі документи підклеюють на останній сторінці КОРО.

Доступ до повного тексту матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо Ви вже зареєстровані на нашому сайті - будь ласка, авторизуйтесь.

Якщо поки що ні - зареєструйтесь прямо зараз: це просто, не вимагає Ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Що ще дає реєстрація?

Автор:
«Дебет-Кредит»
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Право і відповідальність / Захист прав споживачів
Теги:
Торгівля , Облік , Захист прав споживачів

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі