• Посилання скопійовано

Немає найманих працівників: чи звітувати з ЄСВ?

Чи потрібно подавати звіт щодо сум нарахованого ЄСВ госпсуб'єкту, який не має найманих працівників?

Відповідно до п. 11 розд. ІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 р. №435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок №435), якщо ЮО або ФОП не використовують працю ФО на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) за найманих працівників до органів доходів і зборів ними не подається.

ФОП, у тому числі ФОП платники ЄП, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом (п. 2 розд. ІІІ Порядку №435).

Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт самі за себе один раз на рік до 1 травня року, що настає за звітним періодом (п. 4 розд. ІІІ Порядку №435).

ФОП, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подавати самі за себе Звіт незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність, крім фізичних осіб - підприємців, зазначених у п. 3 розд. III Порядку №435 (п. 13 розд. ІІ Порядку №435).

Згідно з п. 3 розд. III Порядку №435 ФОП платники ЄП звільняються від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ), якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Звіт зазначеними особами не подається.

У разі самостійного визначення бази нарахування ЄВ ФОП платники ЄП, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію за віком або соціальну допомогу, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом.

Таким чином, якщо ЮО та ФОП не використовують працю ФО на умовах трудового договору (контракту), Звіт до органів доходів і зборів за найманих працівників ними не подається.

При цьому, ФОП, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані подавати звіт за себе незалежно від того, чи ведуть вони підприємницьку діяльність, крім ФОП платників ЄП, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

У разі самостійного визначення бази нарахування ЄВ ФОП платники ЄП, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію за віком або соціальну допомогу, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Джерело: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс

Рубрика: Праця та соціальний захист/ЄСВ, соціальний захист

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ЄСВ, соціальний захист»

  • Нецільова матеріальна допомога працівника: що з оподаткуванням?
    Колективне підприємство надає нецільову матеріальну допомогу раз на рік кожному працівнику (не всім працівникам в один день, а окремо - датою отримання заяви з проханням на допомогу у зв'язку з скрутним становищем тощо). Згідно з колективним договором, сума допомоги становить 4240 грн у 2025 р. Чи може підприємство надати допомогу у більшому розмірі, ніж 4240 грн. Якщо так, то оподаткування таке: 4240 грн виплачується без податків, різниця перебільшення грн оподатковується ПДФО, ВЗ та без ЄСВ? Якщо допомогу раз на рік отримує (хоч в різні дати) кожен працівник, чи не буде податкова вважати, що це дорівнює до зарплатні та намагати оподатковувати на повну суму матдопомоги?
    22.08.202547
  • Нарахування ЄСВ на зарплату, меншу за мінімальну, при неповній зайнятості
    Працівнику, який працює на 0,5 ставки, нараховано зарплату 4500 грн (при повному окладі 9000 грн). Чи потрібно в такому випадку донараховувати ЄСВ до мінімального страхового внеску, чи він розраховується з фактично нарахованої суми?
    22.08.2025450
  • Зняття додаткової бази та ЄСВ в Додатку 1 єдиної звітності
    Як правильно заповнити уточнюючий по Додатку Д1: щодо працівника заповнено 2 рядки ( в графі 16 показано з/пл ,а в графі 18 - різницю між фактом і ЄСВ до мінімалки з кодом типу нарахувань 13), а потрібно 1 рядок з нарахованою з/пл 8000,00? Якщо така помилка по 2 працівниках, можна в одному Уточнюючому показати?
    20.08.202544
  • Як сплачувати ЄСВ ФОПу - "загальнику"?
    ФОП перейшов на загальну систему. Вперше треба сплатити авансові внески за підсумком І кварталу. Максимальна база ЄСВ - 160 000,00 грн? Ця сума буде щокварталу у випадку більшого доходу ( загальний чистий дохід за квартал - 175 тис. грн)?
    19.08.202540
  • Куди сплачувати та звітувати з ЄСВ, якщо змінили район реєстрації?
    11.08.2025 року змінено місце реєстрації (була Київська обл. перейшли до Києва, Шевченківський р-н). ЄСВ з зарплати за першу половину серпня потрібно оплачувати ДПІ Шевченківського р-н.?
    18.08.202531