• Посилання скопійовано

Робота засновника на посаді технолога

Чи може засновник ТОВ працювати на цьому ж товаристві технологом або працівником за будь-якої іншої посади крім директора? Якщо так, то на яких умовах та що для цього потрібно?

Всі звикли, що засновник ТОВ, має бути тільки на посаді директора. І все чому? Тому що всі так звикли. Крім того, виконання засновником обов’язків директора на безоплатній основі та без укладення трудового договору визначено нормами законодавства як: 

  • ч. 2 ст. 65 та ч. 4 ст. 128 ГКУ, відповідно до якої може здійснювати свої права на управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи на основі статуту або інших установчих документів.
  • ч. 3 та ч. 4 ст. 8 Закону про бухоблік, відповідно до якої вести бухоблік, а отже, підписувати фінансову, податкову та іншу звітність.
  • п. 48.5.1 ПКУ, відповідно до якої може підписувати податкову декларацію.

Але ж засновник – це звичайна людина, яка має право обирати, чи  бути йому директором власного підприємства як найманий працівник, чи бути технологом на своєму підприємстві чи на іншому, а на посаду директора прийняти іншого компетентного працівника за трудовим договором. 

Отже, ані в Законі про ТОВ, ані в ГКУ, ані в КЗпП чи в іншому чинному нормативно-законодавчому акті не міститься заборон чи обмежень у працевлаштуванні засновника ТОВ на будь-яку іншу посаду, ніж керівник. 

Умови однакові для всіх найманих працівників. Для початку варто написати заяву про прийняття на роботу з визначенням місця роботи (основне чи за сумісництвом) та посади на ім'я директора підприємства. А також надати всі необхідні документи при прийомі на роботу, такі як:

  • копія паспорта, ідентифікаційного коду;
  • документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію) (за наявності);
  • документ про стан здоров’я (за наявності);
  • інші документи (наприклад, якщо особа військовозобов’язана – військовий квиток, тощо).  

На підставі вищезазначених документів роботодавець (в особі керівника):

  • видає наказ на прийняття на роботу;
  • подає повідомлення про прийняття на роботу в податкову;
  • не забуває відобразити прийняття на роботу в Додатку 5 об’єднаної звітності у відповідному кварталі.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202488
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024364
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426