• Посилання скопійовано

Працівник на неповний робочий день у підприємця

ФОП з 1 січня 2024 року приймає на роботу працівника на неповний робочий день - 4 години - за бажанням працівника. Оклад становить 7200 грн. П'ятиденка, вихідні середа і четвер. Чи можна в договорі вказати робочий час з 9:00 до 13:00 і зарплата - 3600 грн? Чи необхідно у зв'язку з нетиповими вихідними встановлювати підсумковий облік робочого часу?

За угодою між працівником і роботодавцем може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень (ст. 56 КЗпП). 

При оформленні працівника на роботу, який бажає працювати неповний робочий день, в заяві має вказати: «Прошу прийняти на посаду _з 1 січня 2024 року на умовах неповного робочого часу за наступним графіком роботи: 4 год на день з п’ятниці по вівторок з 9:00 до 13:00 з вихідними в середу та четвер та оплатою праці пропорційно відпрацьованому часу».

Тобто працівнику потрібно самостійно визначити свій графік роботи у заяві.

На підставі заяви роботодавець видає відповідний наказ, яким і затверджує прохання працівника та погоджує графік роботи.Наказ може бути наступного змісту: «Прийняти ПІБ з 1 січня 2024 року на посаду ____ на умовах неповного робочого часу:тривалість робочого тижня ― 20 годин, тривалість робочого дня ― 4 годин, режим роботи з 09:00 до 13:00 (без перерви) з п’ятниці по вівторок з вихідними в середу та четвер, з посадовим окладом – 7200,00 грн і оплатою за фактично відпрацьований час».

При цьому встановлювати працівнику підсумований облік робочого часу через нетипові вихідні недоцільно та й не потрібно – звісно, якщо у підприємця працівники не працюють позмінно. Підсумований облік встановлюється на безперервно діючих підприємствах, коли не може бути додержана щоденна або щотижнева тривалість робочого часу– згідно з ст. 61 КЗпП.

І звісно ж, підприємець може вказати в трудовому договорі час роботи, дні роботи, вихідні дні та розмір заробітної плати пропорційно зайнятості.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202488
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202449
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202434
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024364
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426