• Посилання скопійовано

Премії та надбавки за час перебування працівника у відрядженні

Працівник був у відрядженні серпень-жовтень (90 к.днів). За вересень йому була нарахована середня зарплата. Також була виплата надбавки за узгодженим керівником поданням за додатковий об'єм робіт у вересні. Яким документом можна оформити виплату цієї надбавки поверх оплати середнього заробітку?

Відповідно до ст. 121 КЗпП працівники мають право на відшкодування витрат (добові, вартість проїзду та витрати по найму жилого приміщення) та одержання інших компенсацій у зв'язку з службовими відрядженнями.

За відрядженими працівниками зберігаються протягом усього часу відрядження місце роботи (посада).

Працівникам, які направлені у службове відрядження, оплата праці за виконану роботу здійснюється відповідно до умов, визначених трудовим або колективним договором, і розмір такої оплати праці не може бути нижчим середнього заробітку.

Керуючись ч. 2 ст. 97 КЗпП та ч. 1 ст. 15 Закону про оплату праці, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством. У разі, коли колективний договір на підприємстві не укладено, роботодавець зобов'язаний погодити ці питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником).

Крім того, порядок преміювання працівників має бути відображений у положенні про преміювання, яке узгоджують із профспілками та включають до колективного договору (розд. 4 Рекомендацій щодо визначення заробітної плати працюючих в залежності від особистого внеску працівника в кінцеві результати роботи підприємства, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 31.03.1999 р. №44).

Отже, підприємство має право самостійно обрати систему стимулювання праці працівників та встановити її у колективному договорі або положенні про преміювання. Головне – це дотримуватися норм та гарантій, передбачених законодавством. 

Тобто, якщо у колективному договорі або положенні про преміювання підприємства буде передбачено можливість додатково преміювати працівника чи виплачувати надбавки за виконанння додаткового об'єму робіт (в т.ч. за узгодженим керівником поданням) під час відрядження, то керівник підприємства матиме право видати наказ про нарахування та виплату такої премії чи надбавки.

Таким чином, працівнику, який протягом місяця (вересня) перебував у відрядженні та за яким зберігався середній заробіток за час такого відрядження, можна виплачувати надбавку за виконанння додаткового об'єму робіт (у вересні за вересень), якщо положенням про преміювання передбачено таку умову та видано наказ керівника.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024108
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202453
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024431
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427