• Посилання скопійовано

Призупинення діяльності підприємства: звільнення працівників

Підприємство з 01.06.2022 р. призупинило госпдіяльність. Всіх працівників, крім директора, звільнили. Директор також є ФОПом. Чи можна не виплачувати директору зарплату? Чи доцільніше покласти обов'язки керівника на засновника? Як заповнювати об’єднану звітність?

Чи можна не виплачувати директору – найманому працівнику зарплату? Як заповнювати об’єднану звітність?

Якщо директор – найманий працівник, з яким оформлюються трудові відносини, на нього поширюються трудові гарантії, зокрема оплата праці, лікарняних, надання відпустки, зарахування трудового стажу тощо. Тож директору, який оформлений як найманий працівник, у разі виконання його трудових обов’язків, потрібно нараховувати зарплату та сплачувати податки та збори до бюджету. 

Щоб директору за певний період не нараховувати та не виплачувати зарплату, можна оформити відпустку без збереження заробітної плати у зв’язку з карантином або на період дії воєнного стану. Карантинні постанови, норму Закону №2136 та їх оформлення можна переглянути тут.

При наданні такої відпустки потрібно врахувати момент подання звітності на складання та підписання якої потрібен час і цей час керівнику потрібно оплатити, а з зарплати заплатити податки.

В об’єднаній звітності надання відпустки без збереження заробітної плати відображатиметься тільки у Додатку 1 у графах 13 та 14, графи 16, 17 та 20 не заповнюватимуться, оскільки не має бази нарахування, то й не буде нарахованої суми ЄСВ.

 

Чи доцільніше покласти обов'язки керівника на засновника? Як заповнювати об’єднану звітність?

Для покладання управлінських функцій підприємством на засновника потрібно директору звільнитися або за власним бажанням (ст. 38 КЗпП) або за угодою сторін (п. 1 ч. 1 ст. 36 КЗпП).

Також, в даній ситуації, доцільно та актуально почитати про звільнення керівника під час воєнного стану тут.

Право самостійно здійснювати засновником управління підприємством надає ч. 2 ст. 65 ГКУ та ч. 4 ст. 128 ГКУ.

Укладати трудовий договір із директором-засновником не потрібно. Якщо такого договору немає, то нема й обов’язку нараховувати або виплачувати засновнику заробітну плату. Тим більше жодна законодавча норма не зобов’язує власника підприємства укладати угоди з самим собою, в т. ч. і трудовий договір.

Тож, час, який буде витрачено засновником на підписання звітів не потрібно табелювати та оплачувати. Відповідно не потрібно відображати в об’єднаній звітності.

Отже, якщо директор – найманий працівник звільниться, то востаннє підприємство подасть об’єднаний звіт з відображенням інформації про звільнення директора (Додаток 5) та виплати йому зарплати за місяць звільнення та компенсації за дні невикористаної щорічної основної відпустки (Додатки 1 та 4ДФ). Надалі цей звіт подавати не потрібно, оскільки відсутні наймані працівники. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024109
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202453
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024431
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427