Як відомо, протягом червня – серпня 2021 року в Україні діяв перехідний період впровадження Е-лікарняних.
Під час дії перехідного періоду особам могли видаватися і електронні лікарняні, і паперові листки непрацездатності. Під час перехідного періоду обидва види документів є підтвердженням встановленого факту тимчасової непрацездатності та підставою для здійснення страхових виплат застрахованим особам.
Інструкцією по роботі з медичними висновками про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я та листками непрацездатності на період дії перехідної моделі установлено, що якщо листок непрацездатності відкривається за паперовою формою, за одним випадком тимчасової непрацездатності, то його продовження аж до повного закриття незалежно від того, у якого суб’єкта господарювання продовжує лікування пацієнт, відбувається виключно в паперовій формі, навіть якщо суб’єкт господарювання протягом періоду непрацездатності особи, у якої є відкритий листок непрацездатності, перейшов на формування медичних висновків у Реєстрі.
У разі, якщо особі, у якої відкритий паперовий листок непрацездатності, працівник суб’єкта господарювання встановлює факт тимчасової непрацездатності за новим випадком тимчасової непрацездатності і в цей період у суб’єкта господарювання наявна технічна можливість формування медичних висновків у Реєстрі, то лікуючий лікар суб’єкту господарювання за новим випадком тимчасової непрацездатності формує медичний висновок у Реєстрі, тобто з подальшим формуванням Е-лікарняного.
І навпаки, у разі, якщо під час дії перехідної моделі особа, у якої сформовано медичний висновок у Реєстрі в одного суб’єкта господарювання, звернулася для проходження обстеження, консультації, доліковування, проходження реабілітації тощо до іншого суб’єкта господарювання, у якого ще відсутня технічна можливість формування медичних висновків у Реєстрі, то для такої особи відкривається паперовий листок непрацездатності як новий випадок тимчасової непрацездатності.
Про це також зазначав Фонд соціального страхування у своєму роз’ясненні.
Враховуючи вищезазначену ситуацію, де працівник, який перебуває на лікарняному передав паперові лікарняні з 02.06.2021-27.08.2021 рр. із зазначенням "Продовжує хворіти" та з 28.08.2021-12.09.2021 р.. - "Стати до роботи", а з 13.09.2021 р. відкриває Е-лікарняний, то відкритий Е-лікарняний не є продовженням попередніх паперових лікарних, бо паперовий лікарняний по одному страховому випадку закритий, про що свідчить запис "Стати до роботи". Крім того, законодавством заборонено відкривати Е-лікарняний як продовження паперового. А Е-лікарняний відкритий на інший страховий випадок, скоріш за все, за зверненням хворого за долікуванням.
Отже, роботодавцю потрібно оплатити перші 5 днів за пареповими лікарняними та 5 днів за Е-лікарняним. Поєднувати листки непрацездатності різних видів (паперові та Е-лікарняні) в одній заяві-розрахунку не можна. Мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.
Нагадаємо, що кожен паперовий листок непрацездатності вважається окремою підставою для нарахування допомоги по тимчасовій непрацездатності незалежно від того, є він первинним, чи виданим як продовження первинного. Тому під час оформлення заяви-розрахунку роботодавець має вносити дані по кожному з листків непрацездатності працівника, які підтверджують страховий випадок, в окремі рядки.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити