Сумісництвом вважається виконання працівником, окрім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому чи іншому підприємстві або у громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом (п. 1 Положення №43).
Законодавством не обмежується кількість підприємств, установ, організацій, де працівник може працювати за сумісництвом.
Тож за сумісництвом можна працювати на одному, двох або більше підприємствах і на бажання працівника мати в трудовій книжці відповідний запис з кожного місця роботи, але одне місце роботи має бути основним.
При цьому Держпраці згадала у листі від 05.10.2017 р. №9891/4/4.1-дп-17 про норму пункту 1 Положення №43. За нею сумісництвом вважається виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або в громадянина (підприємця, приватної особи) за наймом.
Але саме Положення поширюється тільки на працівників держпідприємств.
З цього виходить, якщо працівник працює лише у роботодавців недержавної форми власності, кількість годин, які він може відпрацювати сумарно, нічим не обмежена.
Із запитання випливає, що працівник уже має основне місце роботи на іншому підприємстві, а на новому підприємстві хоче працювати за сумісництвом за двома посадами.
Як оформити працівника за сумісництвом?
Правила прийняття працівників на роботу за сумісництвом (внутрішнім та зовнішнім) такі ж, як і для основного місця роботи, за виключенням питання, що стосуються трудової книжки. Трудова книжка за сумісництвом не подається, та запис про роботу вноситься лише за бажанням працівника і то за основним місцем роботи.
Тож за сумісництвом зовнішнім та внутрішнім оформлюємо працівника за такими кроками:
1. Працівник пише дві заяви про прийняття на роботу і на посаду водія і на посаду комірника окремо;
2. Кадровик видає два накази про прийняття на роботу. Якщо працевлаштування відбувається до ФОП, слід укласти два письмові трудові договори на різні посади;
3. Складається повідомлення про прийняття. В повідомленні двома рядками відображаємо прийняття працівника на дві посади;
4. Слід заповнити дві особові картки П2, теж за двома посадами;
5. Складаються дві особові справи;
6. В таблиці 5 звіту з ЄСВ відображаємо інформацію щодо цього працівника двома рядками, за двома посадами окремо.
Практичні проблеми подання таблиці 5 звіту з ЄСВ
Щодо відображення в таблиці 5 звіту з ЄСВ, деякі програмні продукти для подання електронної звітності не допускають подачу таблиці 5 звіту з ЄСВ, якщо по одній застрахованій особі в одній таблиці відображено у графі 8 «категорія особи» код 2 (наймані працівники без трудової книжки). У такому випадку слід звернутися з проблемою до розробника програмного забезпечення, оскільки законодавством на заборонено працівнику працювати за двома місцями роботи за сумісництвом одночасно.
Як правильно прийняти працівника, документально оформити та про що пам’ятати у перший місяць працівника на роботі, ми писали в таких статтях:
- Оформлення працівника на роботу: як зробити це правильно?
- Перший місяць працівника на роботі: практичні кейси для бухгалтер
- Працівника прийнято на роботу: перші дії роботодавця
Про нюанси роботи за сумісництвом писали тут та тут>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити