• Посилання скопійовано

Чи можна видати додаткові кошти до завершення відрядження?

Чи можна видати додаткові кошти відрядженому працівнику до завершення відрядження?

Оскільки це питання не врегульовано нормами ПКУ, можна скористатися Інструкцією №59 як допоміжним (довідковим) документом.

Пунктом 10 розділу II Інструкції №59 передбачено, що з дозволу керівника може братися до уваги вимушена затримка у відрядженні з не залежних від працівника причин за наявності підтвердних документів в оригіналі.

Рішення про продовження строку відрядження керівник ухвалює після прибуття працівника, що відряджається, до місця постійної роботи на підставі його доповідної записки. Оформити таке рішення слід відповідним наказом (розпорядженням) керівника підприємства (див. також лист Мінфіну від 14.03.2011 р. №31-18030-07-10/6681).


Проте ми радимо керівникові прийняти рішення про продовження терміну відрядження до повернення працівника. Тобто спочатку видати наказ про продовження відрядження у зв'язку з виробничою необхідністю, а потім повідомити працівника про наявність такого наказу.

Щодо виданих раніше коштів на відрядження зазначимо: згідно з пп. 2.11 Положення №637 «Видача відповідній особі готівкових коштів під звіт проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за раніше отримані під звіт суми».

А відповідно до ст. 1 Указу №436/95 «за видачу готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів» підприємству загрожує штраф «у розмірі 25 відсотків виданих під звіт сум». Але чи матиме тут місце правопорушення?

Звіт про використання коштів, виданих на відрядження, у загальному випадку працівник повинен подати особисто до закінчення п'ятого банківського дня, який настає за днем, в якому платник податків завершує таке відрядження (пп. 170.9.2 ПКУ).

Оскільки відрядження продовжується, працівник зможе відзвітувати за отриманий раніше аванс на відрядження тільки після його завершення.

Разом з тим відповідно до ст. 121 КЗпП працівникам, які скеровуються у відрядження, виплачуються: добові за час перебування у відрядженні, вартість проїзду до місця призначення і назад та витрати з найму житлового приміщення у порядку і розмірах, встановлюваних законодавством. Отже, працівник у відрядженні повинен бути забезпечений усіма необхідними коштами. Проте досилання коштів як нового авансу після того, як працівник виїхав у відрядження з уже виданим авансом, — операція сумнівна та штрафонебезпечна.

У ситуації, що виникла, можна порадити таке.

1. Згідно з п. 3 р. II Інструкції №59 працівникові, що відряджається, на його прохання за рахунок підприємства може бути переказана заробітна плата поштою, або така зарплата може бути перерахована у безготівковій формі на відповідний рахунок із застосуванням платіжних карток. Таким чином, працівник може витратити у відрядженні власні кошти, а після повернення з відрядження отримати компенсацію після подання звіту про використання коштів, виданих на відрядження та під звіт.

2. Якщо підприємство відрядило працівника з корпоративною платіжною карткою, то можна просто її поповнити. Повернувшись із відрядження, працівник надасть звіт про використання коштів з такої картки.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Кондзелка Марьяна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024123
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202456
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202438
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024463
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427