• Посилання скопійовано

Відображення транзитних сум у звітності неприбуткових організацій

Чи потрібно неприбутковій організації відображати у Звіті неприбуткових установ та організацій суми відшкодованих комунальних послуг, земельного податку, які надходять від орендарів на рахунок організації?

На нашу думку, такі транзитні суми не мають статусу ні доходу, ні витрат, тому не повинні відображатися у звітності неприбуткових організацій. Пояснимо нашу позицію. 

Форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації затверджено наказом Мінфіну від 17.06.2016 р. №553. Порядку заповнення звіту немає, тож доводиться виходити із змісту рядків конкретних розділів.  У листі від 17.10.2016 р. №33649/7/99-99-15-02-01-17 ДФСУ надала досить докладне роз'яснення щодо алгоритму заповнення неприбуткового звіту.

Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації складається із заголовної частини, основної частини та двох додатків, які є невід'ємною частиною звіту: додаток ГД "Iнформація щодо операцій з гуманітарною допомогою" та додаток ВП "Розрахунок податкових зобов'язань за період, за який виявлено помилку(и)".

Кожна неприбуткова організація має визначитися із видом надходжень, які вона отримувала. Відповідно статус таких надходжень визначає і рядок, де слід відобразити такий дохід (рядки 1.1 — 1.11). Немає значення вид неприбуткової організації (за винятком бюджетних установ та пенсійних фондів) — ключовим фактором є суть та вид конкретного надходження. Абсолютно всі доходи, отримані неприбутковою організацією протягом 2017 року, потрібно відобразити у рядках 1.1 — 1.11 звіту.

Звідки береться інформація про доходи? Операції надходження коштів підтверджуються банківськими документами (виписка банку, вхідні платіжні доручення), прибутковими касовими ордерами. Для обліку доходів слід керуватися правилами визнання конкретних доходів, установленими НП(С)БО. Так, дохід від реалізації готової продукції, товарів, робіт або послуг треба відображати за приписами п. 815 П(С)БО 15, а орендну плату — на прямолінійній основі протягом терміну оренди або з урахуванням способу отримання економічних вигід, пов'язаних із використанням об'єкта операційної оренди (п. 17 П(С)БО 14).

Витрати також відображаються в обліку на підставі відповідних первинних документів (акти виконаних робіт, банківські виписки, касові видаткові ордери тощо). Але зверніть увагу, що витрати формуються тільки у межах статутної діяльності конкретної неприбуткової організації і у момент їх фактичного виникнення незалежно від дати сплати коштів. Тобто до дати фактичної оплати тих чи інших витрат не прив'язуємось.

Показники і доходів, і видатків мають визначатися на підставі даних бухобліку. Компенсація комунальних витрат та земельний податок є транзитними сумами, і вони не повинні відображатися на субрахунках ні 7-го, ні 9-го класу рахунків, бо ці суми не належать і не співвідносяться із конкретною неприбутковою організацією: вона є лише посередником між безпосереднім користувачем земельної ділянки (для земельного податку) і бюджетом, споживачем  комунальних послуг та постачальником таких послуг. У разі, коли ні доходів, ні витрат неприбуткова організація не визнає в обліку, то і у звітності таким сумам не місце. 

Якщо такі аргументи є непереконливими, можна ці транзитні суми відобразити у складі інших доходів та інших витрат у ряд.1.11 та 2.6. Яке б рішення не прийняла неприбуткова організація, порушення визначення об’єкта оподаткування тут немає, недоплати в бюджет – також, тож вкрай негативних наслідків бути не повинно.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кловська Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Облік пального: Звіт водія vs. Подорожній лист для списання
    Юрособа займається автоперевезенням вантажів. Чи достатньо для формування Актів на списання пального звіту водія, в якому розписано маршрут, показники спідометра, відстань, заправка пальним і таке інше? Чи потрібно ще до цього звіту формувати подорожні листи?
    Сьогодні 17:0124
  • Як скласти та куди подати форму №20-ОПП при зміні місцезнаходження підприємства?
    Підприємство змінює юридичну адресу. Куди подавати скасовуючу та нову форму №20-ОПП? Як правильно заповнити такі форми, якщо до ДПС за старим місцезнаходженням це повідомлення подавалось за старою формою, а зараз форма змінена. Як заповнювати колонку 7.1?
    03.11.202529
  • Подання проміжної фінзвітності до органів статистики
    Чи є обов'язковим подання проміжної фінансової звітності (форми №1-м, 2-м) до органів статистики до 30 жовтня 2025 року для підприємства, яке подає цю звітність та декларацію з податку на прибуток щоквартально?
    03.11.202557
  • Як визначити розмір підприємства для цілей складання фінзвітності?
    Підприємство у 2022 та 2023 роках відповідало критеріям малого підприємства й подавало фінзвітність малого підприємства. у 2024 році підприємство відповідало критеріям середнього - подавали також фінзвітність малого підприємства. За 2025 рік підприємство відповідатиме критеріям середнього. Яку фінзвітність подавати за 2025 рік: малого підприємства чи повну? Якщо за 2025 рік потрібно подавати повну фінзвітність, то чи потрібно оприлюднити аудиторський висновок подавати звіт про управління?
    03.11.20258372
  • Виправляємо фінансову звітність до сплину терміну подання
    Подали фінансову звітність за 9 місяців і забули поставити середню кількість працівників. Як це виправити? Чи можна подати ще одну поки ще дозволяють терміни? Чи не задвояться?
    30.10.2025517