Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону про ЄСВ, платник ЄСВ повинен подавати звітність, у тому числі про основне місце роботи працівника, про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені ПКУ.
Тобто даною нормою визначено обов’язок платника ЄСВ. Але ні Законом про ЄСВ, ні Порядком №755 не визначено осіб, які можуть нести зобов’язання з нарахування та сплати ЄСВ, а також подання звітності після смерті фізичної особи – підприємця. Також законодавством не врегульовано питання щодо виплати зарплати працівникам у разі смерті підприємця.
Для державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП у зв’язку з її смертю, визнанням її безвісно відсутньою або оголошенням померлою подається, зокрема, ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи – підприємця, судове рішення про визнання фізичної особи – підприємця безвісно відсутньою (п. 2 ч. 4 ст. 18 Закону №755).
Відомості з ЄДР про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП є підставою для зняття її з обліку, зокрема, в податкових органах та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства (ч. 4 ст. 13 Закону №755).
Враховуючи зазначене, вважаємо, що після розпочатої процедури державної реєстрації припинення ФОП, після його смерті, подати об’єднану звітність за І квартал в електронному вигляді за для збереження страхового стажу працівникам, буде проблематично, а за ІІ квартал – неможливим.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити