• Посилання скопійовано

У грудні 2018 р. відбувалася зміна адреси підприємства: куди звітувати та сплачувати податки?

Підприємство в кінці грудня 2018 р. перереєструвалося за новою адресою (інша область). Куди сплачувати та подавати звітність з ПДФО, ВЗ, ЄСВ, ПДВ та податку на прибуток? Чи потрібно з новою ДПІ укладати договір про визнання ЕЦП?

Сплата податків та подання звітності

Відповідно до п. 10.13 розд. Х Порядку №1588, у разі зміни місцезнаходження суб’єкта господарювання - платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів та подання звітності щодо них після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.

До закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

У «ЗІР» податківці щодо усіх податків надають одну й ту ж відповідь (підкатегорії 101.02, 102.23, 103.25, 132.04): «платник податку на прибуток, ПДВ, ПДФО, ВЗ у разі зміни податкової адреси, пов’язаної зі зміною адміністративного району, подає відповідну податкову декларацію та сплачує податки:

  • за попереднім місцем податкової адреси (неосновним місцем обліку) до закінчення поточного бюджетного року;
  • а починаючи з 1 січня наступного року – за новою податковою адресою (основним місцем обліку)».

Бюджетний рік - це з 1 січня до 31 грудня. Тому відштовхуватися від порядку подання звітності та сплати податків у цьому разі не вийде. Отже, за IV квартал та за грудень 2018 року вже слід як звітувати, так й сплачувати податки за новим місцем обліку. Що стосується ПДФО та ВЗ, то  немає окремих норм щодо перехідних операцій, тому одна сума буде сплачена за одним рахунком, а інша - за іншим. 

Аналогічні роз’яснення щодо сплати податків та подання звітності у разі зміни місцезнаходження, які пов'язані із зміною адмінрайону, читайте тут та тут>> 

 

На замітку!

Платниками податків, на яких не розповсюджуються норми ч. 8 ст. 45 БКУ, є юрособи, які не є суб’єктами господарювання відповідно до норм ГКУ, відокремлені підрозділи юрособи, особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність.

Для зазначених платників сплата податків та подання звітності здійснюється за новим місцезнаходженням з дати взяття на облік в контролюючому органі за новим місцезнаходженням.

 

Сплата й подання звітності з ЄСВ

Згідно з п. 8 розд. ІІІ Порядку №435, якщо страхувальник у звітному періоді змінює місцезнаходження, що пов’язане зі зміною адміністративно-територіальної одиниці, Звіт щодо сум нарахованого ЄСВ за цей звітний період (з першого до останнього календарного числа звітного періоду) подається до контролюючого органу, що відповідає новому місцезнаходженню (місцю проживання).

На підставі цієї норми податківці роз’яснюють у підкатегорії 301.06 ресурсу «ЗІР», що у разі зміни СГ протягом бюджетного року місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, звітність про суми нарахованого ЄСВ подається та сплачується до контролюючого органу, що відповідає новому місцезнаходженню (місцю проживання). 

 

Договір про визнання електронних документів

У підкатегорії 135.03 ресурсу «ЗІР» на питання: «Які дії платника, який здійснює подання податкової звітності в електронному вигляді у разі зміни будь-яких облікових даних (найменування ЮО, прізвище, ім’я по-батькові самозайнятої особи, місцезнаходження юридичної особи, місця проживання самозайнятої особи, зміни керівника ЮО, головного бухгалтера тощо)?» податківці відповідають таке: «дія договору про визнання електронних документів та пов’язаних з ним повідомлень про надання інформації щодо електронних цифрових підписів припиняється за ініціативи підписувача заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (керівника) та за наявності однієї з підстав, визначених п. 14 розд. ІІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, в тому числі і за отриманням інформації від будь-якого АЦСК про завершення строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката (кваліфікованого сертифіката відкритого ключа) керівника».

Клієнт (користувач) зобов’язаний невідкладно звернутися до АЦСК ІДД ДФС за скасуванням кваліфікованого сертифіката у разі зміни відомостей, зазначених у кваліфікованому сертифікаті, та отриманням електронних довірчих послуг щодо формування нових кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

У разі отримання електронних довірчих послуг в інших АЦСК платнику податків за інформацією щодо терміну дії кваліфікованих сертифікатів необхідно звернутися безпосередньо до надавача електронних довірчих послуг.

Заява про приєднання до Договору направляється у визначеному форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв’язку до контролюючого органу за основним місцем обліку платника.

У разі зміни місцезнаходження або місця проживання платника Заяви про приєднання до Договору, внаслідок чого змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, у якому автор перебуває на обліку, та у разі здійснення автором сплати податків і зборів за місцем попередньої реєстрації до кінця поточного бюджетного року Заява про приєднання до Договору направляється до контролюючого органу за попереднім місцезнаходженням (місцем обліку) платника до кінця поточного бюджетного року (для платників податків, на яких розповсюджуються дія норми ч. 8 ст. 45 БКУ). У інших випадках – до контролюючого органу за новим (основним) місцезнаходженням платника (для платників податків, на яких не розповсюджуються норми ч. 8 ст. 45 БКУ).

У разі наявності діючого Договору та у разі зміни місцезнаходження або місця проживання платника, внаслідок чого змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, у якому платник перебуває на обліку, Заява про приєднання до Договору до контролюючого органу за новим місцезнаходженням не направляється. 

Ми радимо одразу після (а можна й заздалегідь) проведення реєстрації зміни місцезнаходження (місця проживання) звернутися до ДФС за новою і старою адресою і визначитися, чи слід переукладати такий договір, і якщо так, то в які строки це можна буде зручніше зробити, врахувавши при цьому ще й час, який потрібен для заміни ЕЦП посадових осіб.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»