Насамперед зазначимо, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (пп. 44.1 ПКУ).
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені пп. 44.1 ПКУ.
Маркетингові послуги (маркетинг) у пп. 14.1.108 ПКУ визначені як послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у т. ч.:
- послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу;
- послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту;
- внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу;
- послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).
При цьому чинним законодавством не встановлено конкретного переліку документів для підтвердження витрат на маркетинг.
ВСУ в Постанові від 02.07.2019 р. у справі № 826/7836/17 дійшов висновку, що маркетингові послуги мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Судом також встановлено, що в актах здачі-прийняття робіт (які додано до матеріалів справи) не визначено перелік обов`язкових реквізитів первинних та зведених облікових документів, які необхідні для надання цим документам юридичної сили, а саме: відсутній обсяг виконаних робіт, зокрема, скільки людино/годин в переліченому періоді витрачено на роботу, одиницю виміру господарської операції.
Крім того, до актів здачі-прийняття робіт не надано звіти про проведення маркетингових досліджень, а саме:
- визначення відносної динаміки продажу продукції у торгівельній мережі;
- визначення залишків продукції в магазинах, що приймали участь у дослідженні;
- визначення об`єму продажу товарів в торгівельних точках, у грошовому виразі, що приймали участь у дослідженні тощо.
Суд погодився з висновками судів попередніх інстанції про відсутність достатніх та необхідних доказів на отримання позивачем маркетингових послуг, оскільки акти здачі-прийняття робіт (послуг) як маркетингових досліджень, не містять інформації щодо наданих цих послуг.
Отже, крім виставленого рахунку та акту про виконання робіт (надання послуг маркетингу) підприємству – замовнику маркетингового дослідження необхідно мати документи, які підтверджують реальність надання цих послуг:
- завдання, з переліком питань та номенклатурою товарів (робіт, послуг), що до яких замовляється дослідження;
- звіт про проведення маркетингових досліджень;
- висновки та рекомендації з питань, що досліджувались.
***
Також читайте:
- Маркетингові послуги: як підтвердити зв'язок з госпдіяльністю?
- Надані первинні документи не свідчать про надання маркетингових послуг, а тому вказують на відсутність необхідних доказів отримання цих послуг (про це тут).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити