Відповідно до ст. 901 ЦКУ за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Норми ст. 24 Закону «Про туризм» зобов'язують суб'єктів туристичної діяльності, включаючи турагентів, надавати туристам необхідну і достовірну інформацію про туристичні послуги, права, обов'язки та правила поведінки туристів (екскурсантів), умови страхування, порядок відшкодування завданих збитків, умови відмови від послуг, правила візового митного режиму, перетинання державного кордону та іншу інформацію, передбачену Законом «Про туризм».
Туристи та екскурсанти, водночас, мають право, зокрема, на необхідну і достовірну інформацію про правила в'їзду до країни (місця) тимчасового перебування, а також виїзду з країни (місця) тимчасового перебування і перебування там, про звичаї місцевого населення, пам'ятки природи, історії, культури та інші об'єкти туристичного показу, що знаходяться під особливою охороною, стан навколишнього середовища (ст. 25 Закону «Про туризм»).
Будь-яка інформація, надана туроператором (турагентом), повинна містити достовірні відомості про умови договору на туристичне обслуговування.
Інформація про умови надання туристичних послуг, яку туроператор (турагент) поширює до укладення договору на туристичне обслуговування, має доводитися у доступній, наочній формі, бути розбірливою, зрозумілою та містити відомості, передбачені ст. 19-1 Закону «Про туризм».
Порушення законодавства в галузі туризму (ненадання, несвоєчасне надання або надання туристові інформації, що не відповідає дійсності) тягне за собою відповідальність згідно із законом (ст. 30 Закону «Про туризм»).
Відповідальність виконавця за порушення договору про надання послуг також передбачена ст. 906 ЦКУ.
Збитки, завдані замовнику невиконанням або неналежним виконанням договору про надання послуг за плату, підлягають відшкодуванню виконавцем, у разі наявності його вини, у повному обсязі, якщо інше не встановлено договором.
Виконавець, який порушив договір про надання послуг за плату при здійсненні ним підприємницької діяльності, відповідає за це порушення, якщо не доведе, що належне виконання виявилося неможливим внаслідок непереборної сили, якщо інше не встановлено договором або законом.
Тому саме з метою запобігання претензій з боку туриста про ненадання, несвоєчасне надання або надання інформації, що не відповідає дійсності, турагент має отримати розписку від туриста про те, що йому надана необхідна і достовірна інформація, передбачена Законом «Про туризм».
Оформити таку розписку можна як шляхом підписання акта наданих послуг, так і іншим документом, в якому наведено повний перелік інформації, наданої туристу, зазначені додаткові інформаційні та рекламні матеріали (буклети, проспекти, роздруківки з сайтів партнерів тощо).
Найголовніше – це те, що з боку туриста у цьому документі має бути зазначено, що він отримав у доступній і наочній формі інформацію, передбачену Законом №324, та претензій до виконавця (туроператора) не має.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити