Відповідно до пп. 177.2 ПКУ об'єктом оподаткування ФОП на загальній системі є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.
Своєю чергою, у пп. 177.4 ПКУ наведено виключний перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, до яких, згідно з пп. 177.4.4 ПКУ, належать інші витрати, що пов’язані з веденням господарської діяльності (зокрема, на ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності).
При цьому, пп. 177.4.6 ПКУ передбачено, що не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів.
Своєю чергою, нежитлова нерухомість не відноситься до ОЗ подвійного призначення, а отже, підприємець має право на врахування витрат на її модернізацію або ремонт у зменшення оподатковуваного доходу (за умови, що така нежитлова нерухомість використовується у господарській діяльності підприємця).
Однією з умов віднесення до складу витрат є документальне підтвердження таких витрат. Зокрема, таким підтвердженням є первинні документи надані постачальниками/виконавцями робіт (видаткові накладні, якщо придбавались матеріали для ремонту та акти виконаних робіт) або внутрішні первинні документи (наприклад, зарплатні відомості, якщо модернізація здійснювалась працівниками підприємця, яким нараховано зарплату за це).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити