• Посилання скопійовано

Як відобразити в обліку оплату з корпоративної карти в магазині?

Директор підприємства розрахувався корпоративною карткою в магазині. Кошти були списані з розрахункового рахунку підприємства. Чи потрібно в такому випадку складати авансовий звіт? Як відображається таке використання коштів в обліку?

Директор витратив кошти на придбання матеріалів для підприємства

У разі, якщо корпоративною картою оплачувалися витрати не в межах відрядження, авансовий звіт подається до закінчення п'ятого банківського дня, наступного за днем, у якому працівник завершує виконання цивільно-правових дій за дорученням і за рахунок працедавця.

Відповідно директор надає авансовий звіт у встановлені терміни та підтверджувальні документи про здійснення придбання.

У бухобліку, кошти, що були витрачені працівником з корпоративної картки вважаються такими, що видані під звіт. При цьому відображається бухгалтерське проведення: Дт 372 Кт 313.

Авансовий звіт заповнюється у загальному порядку з додаванням підтвердних документів, які свідчать про придбання ТМЦ – у даному випадку - це буде чек РРО. У реквізиті «Одержано (від кого, №та дата)» зазначається сума, що фактично була сплачена в магазині – адже саме вона і була «одержана»  під звіт. Аналогічна сума зазначається і у реквізиті «Витрачено». Відповідно, залишку чи перевитрати не буде.

 

Директор витратив кошти на власні потреби

Корпоративний рахунок використовується, відповідно до Інструкції №492, з урахуванням обмежень, встановлених законодавством України. Згідно з п. 8.3 цієї Інструкції, кошти з поточного рахунку юрособи не можуть бути використані за допомогою корпоративної картки для:

  • отримання зарплати, інших виплат соціального характеру;
  • розрахунків за зовнішньоторговельними договорами (контрактами);
  • здійснення іноземних інвестицій до України та інвестицій резидентів за її межами.

Також за допомогою корпоративних платіжних карток можуть фінансуватися через довірену особу:

  • представницькі витрати (офіційні прийоми, культурні програми);
  • витрати на відрядження в Україні і за кордоном (бронювання номерів у готелі, купівля квитків, оренда авто тощо);
  • господарські покупки (канцтовари, оргтехніка, меблі, бензин тощо).

Тож, якщо кошти були використані на власні потреби вони повинні бути повернені або на рахунок підприємства, або до каси. Відповідно авансовий звіт в такому випадку не складається. У випадку неповернення коштів у встановлені законодавством строки, застосовуються штрафні санкції як за порушення порядку повернення підзвітних сум, а саме оподаткування таких сум ПДФО та утримання їх із заробітної плати працівника.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Визнаємо заборгованість безнадійною за неоплачений експор: що в обліку та як оподаткувати?
    ТОВ (платник податку на прибуток застосовує різниці, ПДВ) експортувало зерно нерезиденту. Ставка ПДВ - 0%. Товар оплачено частково. На борг нараховано резерв сумнівних боргів (РСБ). Як вплине списання даної заборгованості на податок на прибуток та ПДВ?
    Сьогодні 17:114
  • Проєкт закрито, а залишки ТМЦ є: чи можна віднести до витрат?
    БО придбаває багато канцелярії та інших витратних матеріалів в рамках навчального проєкту для дітей. Проєкт закінчився, проте лишилися ножиці, підставки, книги, дитячі ігри тощо. Чи можна списувати витрати і такі матеріали по мірі їх передачі на навчальну локацію (не підрозділ) або після закриття проєкту?
    Сьогодні 13:0832
  • Облік та списання дизельного палива для генератора підприємства
    Якими первинними документами правильно оформити списання дизельного палива, використаного для роботи генератора під час аварійних відключень електроенергії? Як відображається облік такого палива на бухгалтерських рахунках підприємства, зокрема, його придбання, зберігання та безпосереднє використання?
    Сьогодні 12:1749
  • Як списати відсутні основні засоби?
    Яка коректна бухгалтерська та податкова процедура для списання з балансу основних засобів, які фактично відсутні на підприємстві (наприклад, викрадені, знищені або втрачені), але досі обліковуються?
    Сьогодні 07:56189
  • Придбання телефону керівнику неприбуткової організації за рахунок внесків
    Чи є витрати на придбання мобільного телефону для керівника неприбуткової організації за рахунок цільових внесків засновників правомірними, якщо використання телефону безпосередньо пов'язане зі статутною діяльністю?
    30.10.202526