• Посилання скопійовано

Основні засоби: влаштування літнього павільону

Підприємство влаштувало підрядним способом літній дерев'яний павільон площею 57 кв.м. Чи потрібно оформлювати на нього технічний паспорт? Чи нараховується податок на майно? Якщо у павільоні буде влаштований грузовий ліфт, то куди відносити вартість ліфта: до вартості павільону чи слід його обліковувати окремо?

Відповідно до пп. 265.1.1 ПКУ податок на майно включає в себе податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Платниками податку на майно є, зокрема, юрособи, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості – пп. 266.1.1 ПКУ.

Згідно з пп. 14.1.129-1 ПКУоб’єкти нежитлової нерухомості – це будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду.

Визначення будівель міститься у пп. 14.1.15 ПКУ: будівлі - земельні поліпшення, що складаються з несучих та огороджувальних або сполучених (несуче-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для проживання або перебування людей, розміщення майна, тварин, рослин, збереження інших матеріальних цінностей, провадження економічної діяльності. Виходячи з цього визначення, у будівлі повинні бути несучі конструкції.

Визначення приміщення у ПКУ немає, тому звернемося до Національного стандарту №2 "Оцінка нерухомого майна". Відповідно до абз. 6 п. 2 Національного стандарту №2 "Оцінка нерухомого майна"приміщення - це частина  внутрішнього об'єму будівлі,  обмежена будівельними елементами, з можливістю входу і виходу.

Отже, головним критерієм буде наявність несучих конструкцій у літньому павільоні.

Відповідно до розділу 2 Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна від 24.05.2001 р. №127, до об'єктів, що підлягають технічній інвентаризації, належать:

  • багатоквартирні житлові будинки, гуртожитки; 
  • одноквартирні (садибні) житлові  будинки; 
  • багатофункціональні  будинки  і  комплекси;  
  • будинки і споруди громадського та виробничого призначення, інженерні мережі, елементи благоустрою тощо;
  • господарські будівлі (сараї (хліви),  гаражі,  літні кухні, майстерні,   вбиральні,   погреби,   навіси,  котельні,  бойлерні, трансформаторні  підстанції, сміттєзбірники тощо); 
  • садові та дачні будинки,  гаражі  (що  не  відносяться  до господарських: багатоповерхові, підземні, одноповерхові-блокові);
  • захисні споруди цивільного захисту (цивільної оборони).

Перелік будинків та споруд громадського призначення наведено у п. 2.3 Інструкції №127. Отже, якщо павільон відповідає ознакам будинків громадського призначення, він підлягає технічній інвентаризації.

Повертаючись до визначення платників податку на нерухомість у пп. 266.1.1 ПКУ, зауважимо, що такими платниками є власники нерухомості. Право власності на нерухомість підлягає  державній реєстрації згідно з Законом "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень"

Отже, для того, щоб сплачувати податок на нерухомість за такий павільон, потрібно виконати такі умови:

  • павільон повинен мати несучі конструкції та бути будівлею;
  • якщо виконується попередня умова, то павільон буде підлягати технічній інвентаризації;
  • право власності на павільон зареєстровано згідно з Законом "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". 

Вартість ліфта може як включатися у вартість павільона, так і обліковуватись окремо, як окремий об’єкт основних засобів (за рішенням підприємства). 

Відповідно до п. 4 П(С)БО 7 об'єкт основних засобів - це:

  • закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього;
  • конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій;
  • відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно;
  • інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством/установою.

Якщо один об'єкт основних засобів складається з частин, які мають різний строк корисного використання (експлуатації), то кожна з цих частин може визнаватися в бухобліку як окремий об'єкт основних засобів. З огляду на це, ліфт можна визнати окремим об’єктом основних засобів, якщо він має інший строк корисного використання, ніж павільон.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:0591
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0633
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202422
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202435
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410