• Посилання скопійовано

Помилка в бухобліку за 2012 рік: як виправити?

Підприємство в попередньому періоді допустило помилку (2012 р. - введення бухобліку в паперовому вигляді). У 2017 р. підприємство, що користується 1с, виявили цю помилку, списали кількість товару (корм для тварин), проте не списали його вартість. Як виправити ситуацію?

Виправлення помилок регулюється правилами, що містяться у П(С)БО 6. Відповідно до п. 4 П(С)БО 6 виправлення помилок, допущених при складанні фінансових звітів у попередніх роках, здійснюється шляхом коригування сальдо нерозподіленого прибутку на початок звітного року, якщо такі помилки впливають на величину нерозподіленого прибутку (непокритого збитку).

Списання кормів для тварин в 2012 році могло відбуватись за такою схемою (у всіх записах проходить одна й та сама сума – недосписана вартість кормів):

  • Дт 23 Кт 208 – досписання вартості кормів на виробничі витрати;
  • Дт 27 Кт 23 – дооприбуткування готової продукції, отриманої від тварин;
  • Дт 901 Кт 27 – досписання собівартості проданої готової продукції;
  • Дт 791 Кт 901 – закриття операційних рахунків та формування показника фінрезультату за 2012 рік;
  • Дт 441 (442) Кт 791 – списання фінрезультату звітного року на рахунок прибутків та збитків.

Отже, недосписана вартість кормів у 2012 році повинна була зменшити суму нерозподіленого прибутку або збільшити суму непокритих збитків.

Щоб виправити цю помилку, у 2017 році слід зробити такий запис:

  • Дт (441) 442 Кт 208 – зменшити залишок по рахунку 208 з одночасним зменшенням сальдо нерозподіленого прибутку на початок 2017 року.
  • Виправлення помилки оформлюється бухгалтерською довідкою.

Про відображення виправлення помилок у фінансовій звітності читайте тут>>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202552
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202527
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202519
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202532