• Посилання скопійовано

Визнання витрат в бухобліку у разі участі у виставці

На підставі яких документів можна визнавати витрати в бухобліку, понесені у разі участі у виставці?

Проведення виставки  пов’язано з рекламною діяльністю. Це випливає із визначення виставки яке затверджено ст. 1 Закону про рекламу. Так, спеціальні  виставкові  заходи  -  заходи, які здійснюються з метою просування   відповідного  товару  на  ринок,  проводяться організовано  у певному приміщенні або на огородженому майданчику (у  тому  числі  в  місцях реалізації товару) у визначені строки, розраховані   на  зацікавлених  та/або професійних  відвідувачів, організатор  яких  обмежив  відвідування заходу тими особами, яким відповідно  до  законодавства  дозволяється  продавати товар,  що демонструється.

Тому витрати на участь у виставці є складовою витрат на рекламу. А за п. 19 П(С)БО 16 витрати на рекламу та маркетинг включаються до витрат на збут. Звісно для відображення в бухобліку таких витрат потрібно мати у наявності підтвердні первинні документи. 

Тому для участі у виставці потрібно мати відповідне рішення керівника, щоб цю діяльність можна було віднести до господарської. В такому рішенні (що підтверджується наказом, розпорядженням по підприємству) вказується мета участі у виставці.

Додатково має бути складено та затверджено керівництвом: 

• план підготовки до проведення участі у виставці;

• кошторис витрат;

• накладні (акти) на відпуск товару відповідальній особі;

• звіт про участь у виставці і акт на списання розданої рекламної продукції;

• первинні документи щодо оплати участі у виставці.

Всі ці документи й будуть документальним підтвердженням понесених витрат. 

Зазначимо, що наразі нормами ПКУ не встановлено податкової різниці щодо витрат на рекламні заходи. Тому навіть для тих платників податку на прибуток, які повинні коригувати визначений фінрезультат за П(С)БО та МСФЗ на податкові різниці, ніяких наслідків не буде.

Детально про облік та документальне підтвердження участі у виставці читайте також у статті>>> 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202512
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202529
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025222
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025660
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202541