• Посилання скопійовано

Визнання витрат в бухобліку у разі участі у виставці

На підставі яких документів можна визнавати витрати в бухобліку, понесені у разі участі у виставці?

Проведення виставки  пов’язано з рекламною діяльністю. Це випливає із визначення виставки яке затверджено ст. 1 Закону про рекламу. Так, спеціальні  виставкові  заходи  -  заходи, які здійснюються з метою просування   відповідного  товару  на  ринок,  проводяться організовано  у певному приміщенні або на огородженому майданчику (у  тому  числі  в  місцях реалізації товару) у визначені строки, розраховані   на  зацікавлених  та/або професійних  відвідувачів, організатор  яких  обмежив  відвідування заходу тими особами, яким відповідно  до  законодавства  дозволяється  продавати товар,  що демонструється.

Тому витрати на участь у виставці є складовою витрат на рекламу. А за п. 19 П(С)БО 16 витрати на рекламу та маркетинг включаються до витрат на збут. Звісно для відображення в бухобліку таких витрат потрібно мати у наявності підтвердні первинні документи. 

Тому для участі у виставці потрібно мати відповідне рішення керівника, щоб цю діяльність можна було віднести до господарської. В такому рішенні (що підтверджується наказом, розпорядженням по підприємству) вказується мета участі у виставці.

Додатково має бути складено та затверджено керівництвом: 

• план підготовки до проведення участі у виставці;

• кошторис витрат;

• накладні (акти) на відпуск товару відповідальній особі;

• звіт про участь у виставці і акт на списання розданої рекламної продукції;

• первинні документи щодо оплати участі у виставці.

Всі ці документи й будуть документальним підтвердженням понесених витрат. 

Зазначимо, що наразі нормами ПКУ не встановлено податкової різниці щодо витрат на рекламні заходи. Тому навіть для тих платників податку на прибуток, які повинні коригувати визначений фінрезультат за П(С)БО та МСФЗ на податкові різниці, ніяких наслідків не буде.

Детально про облік та документальне підтвердження участі у виставці читайте також у статті>>> 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як коригувати резерв сумнівних боргів, якщо покупець розрахувався?
    У грудні 2024 р. підприємство створило резерв сумнівних боргів: Дт 944-Кт 38 на суму Дт заборгованості контрагента 50 тис.грн і збільшило фінрезультат до оподаткування на суму створеного резерву - 50 тис.грн. Дебіторську заборгованість контрагента з балансу списано не було у зв'язку з обіцянкою контрагента сплатити борг. У вересні 2025 р. контрагент сплатив на рахунок підприємства суму боргу - 50 тис.грн. Які проведення у бухобліку слід зробити, щоб списати погашену контрагентом заборгованість та щоб списати нарахований резерв сумнівних боргів? Як відобразити це у податковому обліку?
    Сьогодні 12:0831
  • Імпорт запчастини для гарантійної заміни: що в обліку?
    Підприємство отримало від нерезидента на умовах гарантійної заміни запчастину для ремонту основного засобу. Незважаючи на відсутність оплати нерезиденту, були сплачені ПДВ і митні платежі. Як коректно відобразити в бухгалтерському обліку цю операцію, а також сплачені імпортні платежі?
    Сьогодні 10:1221
  • Будівельний вагончик і посуд - це не благо, а витрати: особливості обліку та оподаткування
    Працівники підприємства у відрядженні працюють на віддаленому майданчику. Вони живуть у будівельному вагончику і підприємство забезпечує їх всім необхідним: постільною білизною, плитками, ковдрами, посудом тощо. Як обліковуються ці предмети? Що з ПДВ?
    17.09.202532
  • Використання форм списання ОЗ у 2025 році
    Яку форму акта списання основних засобів, затверджену наказом Мінфіну №818, чи форму №ОЗ-3 наказу Мінстату №352, слід використовувати при списанні ОЗ? Чи можна застосовувати форму №ОЗ-3, враховуючи, що наказ №352 втратив чинність?
    17.09.2025790
  • Оформлення основного засобу та амортизації для ФОП на загальній системі оподаткування
    Який порядок документального оформлення придбання основного засобу ФОПом на загальній системі оподаткування? Які документи необхідні для введення в експлуатацію та як розраховується амортизація для включення її у витрати?
    16.09.202537