• Посилання скопійовано

Як обліковувати засміченість металобрухту

Підприємство відвантажує металобрухт вагою брутто 63 тони, а під час його приймання покупець зазначає в акті приймання вагу нетто 59 тон (з урахуванням засміченості партії металобрухту). Як обліковувати таку різницю?

Операції з металобрухтом регулюються Законом про металобрухт. Згідно зі ст. 1 Закону про металобрухт операції  з  металобрухтом – це заготівля,   переробка, металургійна переробка брухту чорних і кольорових металів. Операції з металобрухтом здійснюються  лише  спеціалізованими або спеціалізованими металургійними переробними підприємствами, а також їх приймальними пунктами (ст. 4 Закону про металобрухт).

Також в ст. 4 Закону про металобрухт зазначено, що порядок   приймання, зберігання  і методи випробувань металобрухту чорних та кольорових металів  встановлюються відповідно до стандартів. На сьогодні такими стандартами є:

— ДСТУ 3211:2009/ГОСТ 1639:2009 «Брухт і відходи кольорових металів і сплавів. Загальні технічні умови», затверджений наказом Держпотребстандарту від 05.10.2009 р.  №357 (далі — ДСТУ 3211:2009);

— ДСТУ 4121-2002 «Метали чорні вторинні. Загальні технічні умови», затверджений наказом Держстандарту від 30.09.2002 г. №516 (далі — ДСТУ 4121-2002).

Згідно з вимогами цих стандартів, приймання металобрухту здійснюється спеціалізованим підприємством за вагою нетто, або за так званою «чистою» вагою. При цьому вага нетто металу в брухті та відходах розраховується як різниця між вагою брутто та вагою транспортного засобу або тари, з урахуванням відсотка засміченості (п. 7.5 ДСТУ 4121-2002 і п. 14.3 ДСТУ 3211:2009). Відсоток засміченості залежить від виду металобрухту, інших показників і визначається спеціалізованим підприємством під час приймання металобрухту.

Приймання    промислового    брухту    від   юросіб оформлюється актом приймання із зазначенням найменування юрособи,   кількості  та  джерел походження  металобрухту (ст. 4 Закону про металобрухт). В акті має бути зазначено вагу брутто та нетто. Оплаті підлягає саме вага нетто.

Таким чином, фактично металобрухт передається від продавця до постачальника у повному обсязі, включаючи засміченість (тобто за вагою брутто), а різниця виникає лише між вагою брутто і нетто однієї й тієї ж партії металобрухту. Ця різниця в обліку не відображається, облік у продавця металобрухту ведеться лише за вагою брутто. За вагою нетто облік веде вже покупець.

Далі на умовному прикладі показано бухоблік реалізації металобрухту як товару. Собівартість однієї тони металобрухту (брутто) становить 1000 грн, а продажна ціна однієї тони нетто – 1250 грн (цифри умовні). Для цілей оподаткування податком на прибуток фінрезультат не коригується, тому що відповідних коригувань у ПКУ не передбачено.

Облік реалізації металобрухту у продавця

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Кількість, т

Сума,

грн.

Дт

Кт

Оприбуткований металобрухт, прийнятий від інших підприємств

281

631

63,0

63000,00

Передано металобрухт покупцю – сума доходу визначена за вагою нетто: 59 т * 1250 грн/т = 73750 грн

361

702*

63,0**

73750,00

Списано собівартість реалізованого металобрухту

902

281

63,0**

63000,00

Надійшла оплата за металобрухт

311

361

73750,00

Списано на фінрезультат дохід від реалізації металобрухту

702

791

73750,00

Списано на фінрезультат собівартість реалізованого металобрухту

791

902

63000,00

* Згідно з п. 23 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ тимчасово, до 01.01.2019 р., від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів. Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабміном. Наразі діє постанова КМУ від 12.01.2011 р. №15.

** Продавець списує всю кількість металобрухту за вагою брутто – 63 тони.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5522
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025193
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202551
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025211
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202588