• Посилання скопійовано

Витрати майбутніх періодів у звітності за МСФО

Підприємство зареєстроване в грудні 2016 р. При складанні фінзвітності застосовує МСФО. У І кв. 2017 р. були витрати, пов'язані з орендою та зарплатою директора. Наразі доходу немає, директор займається підготовкою документації і пошуком персоналу. Чи можна витрати відобразити на звітну дату як витрати майбутніх періодів?

ЗапитанняПідприємство зареєстроване в грудні 2016 р. При складанні фінзвітності застосовує МСФО. У І кварталі 2017 р. було понесено витрати, пов'язані з орендою, а також зарплата директора, що є єдиним співробітником на теперішній час. Діяльність компанії не почалась і доходу немає. Директор займається підготовкою документації для початку роботи компанії та пошуком персоналу. Чи можна витрати з оренди і зарплати, а також РКО щодо банку відобразити на звітну дату як витрати майбутніх періодів, щоб не показувати збитковість компанії на звітну дату 31.03.2017 р.? Які ще є варіанти, щоб не "показувати" збитки?

Відповідь:

Згідно з п. 15 МСБО 1 фінансова звітність має достовірно подавати фінансовий стан, фінансові результати діяльності та грошові потоки суб'єкта господарювання. Достовірне подання вимагає правдивого подання впливу операцій, інших подій та умов відповідно до визначень та критеріїв визнання для активів, зобов'язань, доходу та витрат, наведених у Концептуальній основі.

Відповідно до МСФЗ понесені компанією витрати можуть відображатися або як актив, або як витрати періоду. Поняття «витрат майбутніх періодів» в МСФЗ відсутнє.

Згідно з Концептуальною основою майбутня економічна вигода, втілена в активі, є потенціалом, який може сприяти надходженню (прямо або непрямо) грошових коштів і їх еквівалентів до суб’єкта господарювання. Потенціал може бути продуктивним, тобто частиною операційної діяльності суб’єкта господарювання. Він може набирати також форми конвертованості у грошові кошти або їх еквіваленти або спроможності зменшувати відтік грошових коштів, наприклад, коли альтернативний виробничий процес зменшує витрати на виробництво.

На нашу думку, витрати, що перелічені у запитанні, таким активом не є, тому що вони не сприяють  надходженню (прямо або непрямо) грошових коштів і їх еквівалентів до суб’єкта господарювання та не зменшують відтік грошових коштів. Крім того, ці  витрати були б понесені в будь-якому разі, незалежно від того, коли почнеться діяльність підприємства та коли воно почне отримувати доходи. Отже, їх треба відображати у складі витрат за ті періоди, коли вони були понесені. Якщо в цих періодах ще немає доходів, то у Звіті про фінансові результати буде відображено збитки, але це буде правдивим відображенням здійснених операцій, як того і вимагає МСБО 1.

За такої умови отримання безповоротної фінансової допомоги для покриття зазначених витрат збільшить доходи підприємства та відповідно, показник прибутку у звіті про фінансові результати.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    Сьогодні 12:1811
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442