• Посилання скопійовано

Витрати майбутніх періодів у звітності за МСФО

Підприємство зареєстроване в грудні 2016 р. При складанні фінзвітності застосовує МСФО. У І кв. 2017 р. були витрати, пов'язані з орендою та зарплатою директора. Наразі доходу немає, директор займається підготовкою документації і пошуком персоналу. Чи можна витрати відобразити на звітну дату як витрати майбутніх періодів?

ЗапитанняПідприємство зареєстроване в грудні 2016 р. При складанні фінзвітності застосовує МСФО. У І кварталі 2017 р. було понесено витрати, пов'язані з орендою, а також зарплата директора, що є єдиним співробітником на теперішній час. Діяльність компанії не почалась і доходу немає. Директор займається підготовкою документації для початку роботи компанії та пошуком персоналу. Чи можна витрати з оренди і зарплати, а також РКО щодо банку відобразити на звітну дату як витрати майбутніх періодів, щоб не показувати збитковість компанії на звітну дату 31.03.2017 р.? Які ще є варіанти, щоб не "показувати" збитки?

Відповідь:

Згідно з п. 15 МСБО 1 фінансова звітність має достовірно подавати фінансовий стан, фінансові результати діяльності та грошові потоки суб'єкта господарювання. Достовірне подання вимагає правдивого подання впливу операцій, інших подій та умов відповідно до визначень та критеріїв визнання для активів, зобов'язань, доходу та витрат, наведених у Концептуальній основі.

Відповідно до МСФЗ понесені компанією витрати можуть відображатися або як актив, або як витрати періоду. Поняття «витрат майбутніх періодів» в МСФЗ відсутнє.

Згідно з Концептуальною основою майбутня економічна вигода, втілена в активі, є потенціалом, який може сприяти надходженню (прямо або непрямо) грошових коштів і їх еквівалентів до суб’єкта господарювання. Потенціал може бути продуктивним, тобто частиною операційної діяльності суб’єкта господарювання. Він може набирати також форми конвертованості у грошові кошти або їх еквіваленти або спроможності зменшувати відтік грошових коштів, наприклад, коли альтернативний виробничий процес зменшує витрати на виробництво.

На нашу думку, витрати, що перелічені у запитанні, таким активом не є, тому що вони не сприяють  надходженню (прямо або непрямо) грошових коштів і їх еквівалентів до суб’єкта господарювання та не зменшують відтік грошових коштів. Крім того, ці  витрати були б понесені в будь-якому разі, незалежно від того, коли почнеться діяльність підприємства та коли воно почне отримувати доходи. Отже, їх треба відображати у складі витрат за ті періоди, коли вони були понесені. Якщо в цих періодах ще немає доходів, то у Звіті про фінансові результати буде відображено збитки, але це буде правдивим відображенням здійснених операцій, як того і вимагає МСБО 1.

За такої умови отримання безповоротної фінансової допомоги для покриття зазначених витрат збільшить доходи підприємства та відповідно, показник прибутку у звіті про фінансові результати.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202413
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202423
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.20247
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427