• Посилання скопійовано

Витрати майбутніх періодів у звітності за МСФО

Підприємство зареєстроване в грудні 2016 р. При складанні фінзвітності застосовує МСФО. У І кв. 2017 р. були витрати, пов'язані з орендою та зарплатою директора. Наразі доходу немає, директор займається підготовкою документації і пошуком персоналу. Чи можна витрати відобразити на звітну дату як витрати майбутніх періодів?

ЗапитанняПідприємство зареєстроване в грудні 2016 р. При складанні фінзвітності застосовує МСФО. У І кварталі 2017 р. було понесено витрати, пов'язані з орендою, а також зарплата директора, що є єдиним співробітником на теперішній час. Діяльність компанії не почалась і доходу немає. Директор займається підготовкою документації для початку роботи компанії та пошуком персоналу. Чи можна витрати з оренди і зарплати, а також РКО щодо банку відобразити на звітну дату як витрати майбутніх періодів, щоб не показувати збитковість компанії на звітну дату 31.03.2017 р.? Які ще є варіанти, щоб не "показувати" збитки?

Відповідь:

Згідно з п. 15 МСБО 1 фінансова звітність має достовірно подавати фінансовий стан, фінансові результати діяльності та грошові потоки суб'єкта господарювання. Достовірне подання вимагає правдивого подання впливу операцій, інших подій та умов відповідно до визначень та критеріїв визнання для активів, зобов'язань, доходу та витрат, наведених у Концептуальній основі.

Відповідно до МСФЗ понесені компанією витрати можуть відображатися або як актив, або як витрати періоду. Поняття «витрат майбутніх періодів» в МСФЗ відсутнє.

Згідно з Концептуальною основою майбутня економічна вигода, втілена в активі, є потенціалом, який може сприяти надходженню (прямо або непрямо) грошових коштів і їх еквівалентів до суб’єкта господарювання. Потенціал може бути продуктивним, тобто частиною операційної діяльності суб’єкта господарювання. Він може набирати також форми конвертованості у грошові кошти або їх еквіваленти або спроможності зменшувати відтік грошових коштів, наприклад, коли альтернативний виробничий процес зменшує витрати на виробництво.

На нашу думку, витрати, що перелічені у запитанні, таким активом не є, тому що вони не сприяють  надходженню (прямо або непрямо) грошових коштів і їх еквівалентів до суб’єкта господарювання та не зменшують відтік грошових коштів. Крім того, ці  витрати були б понесені в будь-якому разі, незалежно від того, коли почнеться діяльність підприємства та коли воно почне отримувати доходи. Отже, їх треба відображати у складі витрат за ті періоди, коли вони були понесені. Якщо в цих періодах ще немає доходів, то у Звіті про фінансові результати буде відображено збитки, але це буде правдивим відображенням здійснених операцій, як того і вимагає МСБО 1.

За такої умови отримання безповоротної фінансової допомоги для покриття зазначених витрат збільшить доходи підприємства та відповідно, показник прибутку у звіті про фінансові результати.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025139
  • Автомобіль замортизований, але працює: що робити бухгалтеру?
    На підприємстві є машини, які повністю замортизовані. Чи можна здійснювати перевезення товарів на замортизованих машинах? Як донарахувати вартість замортизованої машини?
    26.06.20252 217
  • Послуги від нерезидента: особливості обліку та оподаткування
    Підприємство оплатило з гривневої корпоративної картки за послуги нерезиденту згідно знаданим інвойсом у валюті. Кошти списалися у гривні за комерційним курсу на день проведення операції банком. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Які її наслідки з ПДВ?
    25.06.2025409
  • Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?
    Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?
    25.06.2025131
  • Аванс за платні дороги Латвії: як облікувати?
    Директор автотранспортного підприємства здійснив передоплату в іноземній валюті за користування платними дорогами в Литві через спеціалізований сайт https://smsvinjetes.lv/ru, використовуючи ключ до рахунку підприємства. На момент оплати невідомо, який конкретний транспортний засіб і яку суму використає. Як відобразити дану операцію в обліку?
    24.06.2025180