• Посилання скопійовано

Витрати майбутніх періодів у звітності за МСФО

Підприємство зареєстроване в грудні 2016 р. При складанні фінзвітності застосовує МСФО. У І кв. 2017 р. були витрати, пов'язані з орендою та зарплатою директора. Наразі доходу немає, директор займається підготовкою документації і пошуком персоналу. Чи можна витрати відобразити на звітну дату як витрати майбутніх періодів?

ЗапитанняПідприємство зареєстроване в грудні 2016 р. При складанні фінзвітності застосовує МСФО. У І кварталі 2017 р. було понесено витрати, пов'язані з орендою, а також зарплата директора, що є єдиним співробітником на теперішній час. Діяльність компанії не почалась і доходу немає. Директор займається підготовкою документації для початку роботи компанії та пошуком персоналу. Чи можна витрати з оренди і зарплати, а також РКО щодо банку відобразити на звітну дату як витрати майбутніх періодів, щоб не показувати збитковість компанії на звітну дату 31.03.2017 р.? Які ще є варіанти, щоб не "показувати" збитки?

Відповідь:

Згідно з п. 15 МСБО 1 фінансова звітність має достовірно подавати фінансовий стан, фінансові результати діяльності та грошові потоки суб'єкта господарювання. Достовірне подання вимагає правдивого подання впливу операцій, інших подій та умов відповідно до визначень та критеріїв визнання для активів, зобов'язань, доходу та витрат, наведених у Концептуальній основі.

Відповідно до МСФЗ понесені компанією витрати можуть відображатися або як актив, або як витрати періоду. Поняття «витрат майбутніх періодів» в МСФЗ відсутнє.

Згідно з Концептуальною основою майбутня економічна вигода, втілена в активі, є потенціалом, який може сприяти надходженню (прямо або непрямо) грошових коштів і їх еквівалентів до суб’єкта господарювання. Потенціал може бути продуктивним, тобто частиною операційної діяльності суб’єкта господарювання. Він може набирати також форми конвертованості у грошові кошти або їх еквіваленти або спроможності зменшувати відтік грошових коштів, наприклад, коли альтернативний виробничий процес зменшує витрати на виробництво.

На нашу думку, витрати, що перелічені у запитанні, таким активом не є, тому що вони не сприяють  надходженню (прямо або непрямо) грошових коштів і їх еквівалентів до суб’єкта господарювання та не зменшують відтік грошових коштів. Крім того, ці  витрати були б понесені в будь-якому разі, незалежно від того, коли почнеться діяльність підприємства та коли воно почне отримувати доходи. Отже, їх треба відображати у складі витрат за ті періоди, коли вони були понесені. Якщо в цих періодах ще немає доходів, то у Звіті про фінансові результати буде відображено збитки, але це буде правдивим відображенням здійснених операцій, як того і вимагає МСБО 1.

За такої умови отримання безповоротної фінансової допомоги для покриття зазначених витрат збільшить доходи підприємства та відповідно, показник прибутку у звіті про фінансові результати.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202536
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.202563
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202576
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202535
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202521