• Посилання скопійовано

Облік витрат на зміну призначення використання основного засобу

Чи можна віднести вартість проекту для отримання дозволу і вартість дозволу на зміну призначення використання складу на вартість основного засобу (складу)?

Згідно із п. 8 П(С)БО 7, витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою, є складовою первісної вартості таких активів. І якщо йдеться про ОЗ, який ще не був введений в експлуатацію (що вимагає певного дозволу на зміну цільового призначення використання приміщення), витрати на отримання такого дозволу мають формувати первісну вартість такого приміщення (акумулюються за дебетом рахунку 15).

Якщо ж йдеться про приміщення, яке вже перебувало в експлуатації і, наприклад, належало до житлового фонду, але внаслідок переобладнання та переведення до нежитлових приміщень, планується використовувати як склад, то маємо справу із перетворенням одного об’єкту ОЗ на інший. В такому випадку доцільно відобразити ліквідацію ОЗ – житлового приміщення (рішення підтверджується розпорядженням керівника та постійно чинною комісією підприємства) та поставити на баланс (до введення в експлуатацію – в складі капітальних інвестицій на рахунку 15) новий об’єкт ОЗ – складське приміщення (у нагоді будуть Методрекомендації ОЗ де наводиться кореспонденція рахунків за такою операцією).

У цьому випадку первісна вартість формуватиметься із залишкової (незамортизованої) вартості списаного об’єкту ОЗ, який перетворюється, й решта витрат підприємства, прямо пов’язаних із таким перетворенням (зокрема, витрат на оформлення дозволу на зміну призначення використання). Отже витрати, які підтверджено документально акумулюються за дебетом рахунку 15 і на підставі акту приймання-передачі (введення в експлуатацію, форма ОЗ-1) зарахуються на баланс на субрахунок 103. Типові форми первинного обліку ОЗ затверджено наказом Мінфіну №352.

Всі решта витрат, які здійснюються для підтримання об'єкта в робочому стані, будуть включатись до складу витрат звітного періоду.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202445
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202438
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202412