• Посилання скопійовано

Визнання витрат з оренди внаслідок заліку заборгованостей

Юрособа-«згальносистемник» заплатила за трьохстороннім договором (про переведення боргу) борг за свого контрагента, з яким у цього підприємства укладений договір про оренду. Чи може підприємство цю операцію включити до складу витрат в періоді дії акту з оренди зі зменшенням оподатковуваного прибутку?

ЗапитанняПідприємство на загальній системі заплатила за трьохстороннім договором (договір про переведення боргу) борг за свого контрагента, з яким у цього підприємства укладений договір про оренду обладнання. В цьому договорі оренди є посилання на те, що оплата за оренду буде проводитися третій особі за договором переведення боргу. Чи може підприємство цю операцію включити до складу витрат в періоді дії акту з оренди зі зменшенням оподатковуваного прибутку? Коригування підприємство не застосовує

Відповідь:

При сплаті коштів за іншу особу на підставі договору переведення боргу, в разі, якщо він передбачає повернення боржником цих коштів платнику, у підприємства-платника виникає дебіторська заборгованість (Дт 377 Кт 311).

Оскільки договором оренди передбачено, що оплата за оренду буде проводитися третій особі за договором переведення боргу, то сплативши кошти за договором переведення боргу, підприємство-орендар фактично погасило кредиторську заборгованість зі сплати орендної плати за певний звітний період (Дт 685 Кт 377).

Що стосується витрат, заначимо знаступне. Правила бухгалтерського обліку по визнанню та веденню обліку витрат регулюються П(С)БО 16 «Витрати». Витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов'язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені (п. 6 П(С)БО 16). У п. 7 П(С)БО 16 сказано, що витрати, які неможливо прямо пов’язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій, зокрема визнання витрат, є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення* (ст. 9 Закону №996). Податківці у листі ДФС від 19.01.2016 р. №919/6/99-99-19-03-02-15 роз’яснюють, що первинними документами, що підтверджують факт здійснення платником податку операції з постачання послуг із оренди майна за договором оренди, можуть бути:

- Акт приймання-передачі послуг із оренди майна за відповідним договором оренди, який підтверджує факт надання таких послуг;

- платіжний документ, що підтверджує оплату за послуги з оренди майна.

Тож, отримавши послуги із оренди обладнання, які підтверджені актом приймання-передачі послуг, згідно з нормами П(С)БО 16 у підприємства-орендаря відбувається одночасне виникнення витрат по оренді та зобов’язання зі сплати за отримані послуги з оренди (Дт 23-94 Кт 685).

Зверніть увагу, визнання витрат у бухгалтерському обліку та їх відображення у фінансовій звітності не залежать від періоду отримання первинних документів від контрагентів. Витрати, щодо яких на момент складання фінансової звітності не отримано первинних документів від контрагентів, все одно визнаються витратами за правилами п. 7 П(С)БО 16 (лист Мінфіну від 22.04.2016 р. №31-11410-06-5/11705).

Таким чином, визнання витрат у бухобліку не залежать від того, яким саме чином погашається кредиторська заборгованість зі сплати за отримані послуги із оренди, тому підприємство у звітному періоді здійснення витрат із оренди має право на відображення таких витрат.

* З 03.01.2017 року підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»