• Посилання скопійовано

Облік витрат на створення власної торгової марки

Підприємство реєструє власну торговельну марку. Як правильно обліковувати витрати, понесені у зв'язку із такою реєстрацією?

Бухгалтерський облік

У бухгалтерському обліку як об'єкт обліку виступає право власності на ТМ. Відповідно до п. 5 П(С)БО 8 «Нематеріальні активи» права на ТМ (знаки для товарів і послуг) відносяться до об'єктів нематеріальних активів.

Але, якщо мова йде про створення ТМ (товарних знаків) власними силами, то такі витрати не визнаються нематеріальними активами, а відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені (п. 9 П(С)БО 8).

Спираючись на цю норму, фахівці Мінфіну у листі від 11.09.2006 р. №31-34000-10-10/18842 роз’яснюють наступне: «витрати підприємства на створення власних знаків для товарів і послуг (товарних знаків, торговельних марок тощо) підлягають відображенню у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені. Враховуючи викладене, витрати, наведені у запиті, а саме витрати підприємства на створення торговельних марок, визнаються витратами звітного періоду і відповідно нематеріальним активом не визнаються».

Таким чином, вартість створення власної торгової марки в бухгалтерському обліку слід включати до витрат на збут у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

 

Податковий облік

Разом з тим, у податковому обліку згідно із пп. 14.1.120 ПКУ такі витрати є нематактивом (оскільки виключення, як в П(С)БО 8, для ТМ, створених власними силами, в ПКУ немає).

Відповідно до п. 138.1 та п.138.2 ПКУ фінансовий результат до оподаткування:

  • збільшується на суму нарахованої амортизації нематеріальних активів відповідно до П(С)БО (бухгалтерська амортизація);
  • зменшується на суму розрахованої амортизації нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ПКУ (податкова амортизація).

Відповідно до пп. 138.3.1 ПКУ розрахунок податкової амортизації нематактивів здійснюється відповідно до П(С)БО або МСФЗ з урахуванням обмежень, встановлених пп. 14.1.138, пп. 138.3.2 - 138.3.4 ПКУ.

Однак, податкова амортизація це, по суті, бухгалтерська амортизація, розрахована із певними обмеженнями, прописаними у ПКУ. Оскільки у бухобліку нематактив не виникає, відповідно немає і амортизації. Як наслідок, вважаємо, що коригування фінрезультату на амортизацію  торгової марки проводити не потрібно. І витрати на створення власної ТМ у податковому обліку мають потрапити до витрат у  повному розмірі. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»