• Посилання скопійовано

Облік витрат на створення власної торгової марки

Підприємство реєструє власну торговельну марку. Як правильно обліковувати витрати, понесені у зв'язку із такою реєстрацією?

Бухгалтерський облік

У бухгалтерському обліку як об'єкт обліку виступає право власності на ТМ. Відповідно до п. 5 П(С)БО 8 «Нематеріальні активи» права на ТМ (знаки для товарів і послуг) відносяться до об'єктів нематеріальних активів.

Але, якщо мова йде про створення ТМ (товарних знаків) власними силами, то такі витрати не визнаються нематеріальними активами, а відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені (п. 9 П(С)БО 8).

Спираючись на цю норму, фахівці Мінфіну у листі від 11.09.2006 р. №31-34000-10-10/18842 роз’яснюють наступне: «витрати підприємства на створення власних знаків для товарів і послуг (товарних знаків, торговельних марок тощо) підлягають відображенню у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені. Враховуючи викладене, витрати, наведені у запиті, а саме витрати підприємства на створення торговельних марок, визнаються витратами звітного періоду і відповідно нематеріальним активом не визнаються».

Таким чином, вартість створення власної торгової марки в бухгалтерському обліку слід включати до витрат на збут у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

 

Податковий облік

Разом з тим, у податковому обліку згідно із пп. 14.1.120 ПКУ такі витрати є нематактивом (оскільки виключення, як в П(С)БО 8, для ТМ, створених власними силами, в ПКУ немає).

Відповідно до п. 138.1 та п.138.2 ПКУ фінансовий результат до оподаткування:

  • збільшується на суму нарахованої амортизації нематеріальних активів відповідно до П(С)БО (бухгалтерська амортизація);
  • зменшується на суму розрахованої амортизації нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ПКУ (податкова амортизація).

Відповідно до пп. 138.3.1 ПКУ розрахунок податкової амортизації нематактивів здійснюється відповідно до П(С)БО або МСФЗ з урахуванням обмежень, встановлених пп. 14.1.138, пп. 138.3.2 - 138.3.4 ПКУ.

Однак, податкова амортизація це, по суті, бухгалтерська амортизація, розрахована із певними обмеженнями, прописаними у ПКУ. Оскільки у бухобліку нематактив не виникає, відповідно немає і амортизації. Як наслідок, вважаємо, що коригування фінрезультату на амортизацію  торгової марки проводити не потрібно. І витрати на створення власної ТМ у податковому обліку мають потрапити до витрат у  повному розмірі. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5522
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025193
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202551
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025211
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202588