• Посилання скопійовано

Спрощенці повинні вести бухоблік та складати фінзвітність за принципом нарахування, використовуючи рахунки 70 та 90

Як юрособі - платнику єдиного податку правильно відображати дохід на рахунку 70 (по касовому методу чи по нарахуванню)? Витрати відображати на рахунку 90?

Згідно п. 292.13 ПКУ дохід платника єдиного податку визначається на підставі даних обліку, який ведеться відповідно до статті 296 ПКУ. У пп. 296.1.3 ПКУ визначено, що платники єдиного податку третьої групи (юридичні особи) використовують дані спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з урахуванням положень пп. 44.244.3 ПКУ.

У п. 44.2 ПКУ зазначено, що юридичні особи - платники єдиного податку, які відповідають критеріям, визначеним пп. 3 п. 291.4 ПКУ, ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат з метою обрахунку об'єкта оподаткування за методикою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.


Згідно ч. 3 ст. 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-XIV (далі – Закон про бухоблік) для суб'єктів малого підприємництва (до яких відносяться і платники єдиного податку) встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати. Для складання такої звітності вони можуть використовувати спрощений План рахунків бухгалтерського обліку, затверджений наказом МФУ №186 від 19.04.2001 р.

За спрощеним Планом рахунків бухгалтерського обліку на рахунку 70 ведеться облік та узагальнення інформації про загальний дохід (виручку) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг). На рахунку 90 ведеться облік та узагальнення інформації про виробничу собівартість | реалізованої продукції (робіт,  послуг)  та/або собівартість реалізованих товарів.

Принцип  нарахування та відповідності доходів і витрат, що встановлений ст. 4 Закону про бухоблік, діє для всіх підприємств, в тому числі і для платників єдиного податку. Згідно цього принципу, для визначення фінансового результату звітного періоду необхідно порівняти доходи звітного періоду з витратами, що були здійснені для отримання цих доходів. При цьому доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів.

Таким чином, платники єдиного податку як зараз, так і раніше, повинні вести бухгалтерський облік та складати фінансову звітність за принципом нарахування, використовуючи рахунки 70 (для обліку доходів) та 90 (для обліку витрат).

Платники єдиного податку можуть використовувати і загальний План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений наказом МФУ від 30.11.1999 р. №291.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Перетворення складу на офіс: що в бухобліку?
    ТОВ на загальній системі орендує нежитлове приміщення, яке може викоритовувати як склад чи офіс. Частину приміщень, яку раніше використовували як складські, керівник хоче відремонтувати і використовувати як офісні. Які документи треба оформити, щоб перевести приміщення із складських в офісні? Як правильно оформити документи, щоб ремонт цих приміщень (заміна дверей, штаклювання, заміна підлового покриття) можна віднести на витрати? Які бухгалтерські проведення при переведенні складських кімнат в офісні?
    Сьогодні 11:1131
  • Відображення в обліку встановлення системи вентиляції за рахунок коштів гранту
    Підприємство - платник податку на прибуток отримало грант на встановлення нової системи вентиляції у виробничому приміщенні. Як відобразити в обліку дану операцію: як модернізацію чи новий об’єкт ОЗ?
    Сьогодні 10:0820
  • Облік валютного авансу на закордонне відрядження за курсом НБУ
    Чи потрібно щоденно перераховувати невикористаний залишок виданого валютного авансу на закордонне відрядження за офіційним курсом НБУ до моменту подання Звіту про використання коштів, чи достатньо застосувати курс НБУ на дату видачі авансу або на дату затвердження Звіту?
    Сьогодні 09:5928
  • Облік комплекту меблів: деталізація та оприбуткування
    Чи допускається бухоблік комплекту офісних меблів (наприклад, стіл, шафа, тумба) як єдиного об'єкта основних засобів (або МНМА) без деталізації кожної складової (стіл окремо, шафа окремо) у первинних документах та бухобліку?
    13.10.202544
  • Особливості обліку та оподаткування виплати дивідендів автомобілем
    Учасник ТОВ хоче отримати дивіденди у негрошовій формі (автомобіль). Розмір нерозподіленого прибутку та балансова вартість автомобіля дозволяють це зробити. Як правильно це оформити документально? Які податки сплатити?
    13.10.202548