• Посилання скопійовано

Операції фінлізингу в лізингоодержувача: бухоблік

Який бухоблік операції фінлізингу в лізингоодержувача?

Лізингоодержувач відображає в обліку (пункти 5, 6 П(С)БО 14):

1) одержаний у фінансову оренду об'єкт одночасно як придбаний актив та зобов'язання за найменшою на початок строку оренди оцінкою: справедливою вартістю активу або теперішньою вартістю суми мінімальних орендних платежів. Справедлива вартість активу визначається у договорі фіноренди. Визначення терміна «мінімальні орендні платежі» наводиться у П(С)БО 14.

Якщо в угоді про фінансову оренду не зазначено орендну ставку відсотка, то для визначення теперішньої вартості суми мінімальних орендних платежів та розподілу фінансових витрат орендар застосовує ставку відсотка на можливі позики орендаря. Розрахунок теперішньої вартості суми мінімальних орендних платежів наводиться у прикладі 2 додатка 1 до П(С)БО 14;

2) різниця між сумою мінімальних орендних платежів та вартістю об'єкта фінансової оренди, за якою він був відображений у бухобліку орендаря на початку строку фінансової оренди, є фінансовими витратами орендаря і відображається у бухобліку та звітності лише у сумі, що стосується звітного періоду. Розподіл фінансових витрат між звітними періодами протягом строку оренди здійснюється із застосуванням орендної ставки відсотка на залишок зобов'язань на початок звітного періоду.

Амортизацію об'єкта фінансової оренди орендар нараховує протягом періоду очікуваного використання активу. Таким строком є строк корисного використання (якщо угодою передбачено перехід права власності на актив до орендаря) або менший із двох періодів — строк оренди або строк корисного використання об'єкта фінансової оренди (якщо переходу права власності на об'єкт фінансової оренди після закінчення строку оренди не передбачено).

Приклад 1.

Предметом договору фінансової оренди є виробниче обладнання, вартість якого становить 168000,00 грн. з ПДВ. Розмір лізингових платежів (у складі відсотків та комісій) зазначено у договорі і становить 120000,00 грн. Датою нарахування лізингових платежів є останній день місяця. Термін, на який надається право користування об'єктом фіноренди, становить 5 років — 20 кварталів. Для виконання умов договору лізингодавець придбаває обладнання окремо.

Бухгалтерський та податковий облік див. у таблицях 1 та 2.

Таблиця 1

Облік у лізингодавця

 


з/п
Зміст господарської операції Бухгалтерський облік Сума, грн. Податковий облік
Д-т К-т Доходи Витрати
1. Перераховано продавцю передоплату за обладнання 371 311 120000,00
2. Відображено ПК з ПДВ 641/ПДВ 644 20000,00
3. Отримано обладнання 281 631 100000,00
644 631 20000,00
4. Зарахування заборгованостей 631 371 120000,00
5. Передано обладнання у фінлізинг 181 702 168000,00 140000
6. Нараховано ПЗ з ПДВ 702 641/ПДВ 28000,00
7. Списано собівартість обладнання 902 281 100000,00 100000
8. Нараховано частину компенсації вартості обладнання 168000,00 : 20 = 8400,00 377 181 8400,00
9. Нараховано лізинговий платіж без урахування частини компенсації вартості обладнання 377 733 6000,00 6000
10. Отримано лізинговий платіж (частину компенсації вартості обладнання, відсотки та комісію) 8400,00 + 6000,00 = 14400,00 311 377 14400,00

Таблиця 2

Облік у лізингоодержувача

 

 


з/п
Зміст господарської операції Бухгалтерський облік Сума, грн. Податковий облік
Д-т К-т Доходи Витрати
1. Отримано обладнання у фінансову оренду 152 531 140000,00
2. Нараховано ПК з ПДВ 641/ПДВ 531 28000,00
3. Введено обладнання в експлуатацію 104 152 140000,00
4. Списано заборгованість за обладнання 168000,00 : 20 = 8400,00 531 685 8400,00
5. Нараховано лізинговий платіж без урахування частини компенсації вартості обладнання 952 685 6000,00 6000
6. Сплачено лізинговий платіж (частину компенсації вартості обладнання, відсотки та комісію) 8400,00 + 6000,00 = 14400,00 685 311 14400,00

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202435
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410