• Посилання скопійовано

Відображаємо витрати на тимчасове розміщення реклами в бухобліку

Як відобразити у податковому та бухгалтерському обліку витрати на здійснення оплати по договору про право на тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу (згідно п.11 та п.13 Типових правил, затверджених Постановою КМУ від 29.12.2003 р. №2067)?

З нашої точки зору, облік витрат на оплату за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу залежить від напрямку здійснення цих витрат. При цьому слід зазначити, що між комунальниками і користувачем в цьому випадку за п. 13 Типових правил №2067 укладається договір на тимчасове користування місцем розміщення рекламного засобу. Отже, і комунальники, і ВГСУ (див., зокрема, п. 4 листа ВГСУ від 28.11.2012 р. №01-06/1731/2012) розглядають такі відношення  як орендні, а плату, яка вноситься користувачем, не як обов’язковий платіж до певного бюджету, а як орендну плату. Відповідно до зазначеного відбувається і облік такої плати за тимчасове користування комунальним майном. 


 

Якщо заявник (отримувач дозволу на розміщення реклами) несе такі витрати з метою надання рекламних послуг (розміщення реклами іншої особи), то він відносить оплату за таке розміщення на собівартість таких рекламних послуг (за п. 138.8 ПКУ). При цьому, в бухгалтерському обліку здійснюються проведення: 

 – при сплаті місячного розміру плати Дт 377 Кт 311, Дт 23 Кт 377 

- датою підписання акту про прийом-передачу рекламних послуг іншій особі Дт 903 Кт 23.

Якщо ж заявник отримує дозвіл для тимчасового розміщення власної реклами, то він списує витрати за тимчасове користування місцем, що перебуває в комунальній власності, на нашу думку, на витрати, пов’язані із рекламою (за п. „г” пп. 138.10.3 ПКУ). При цьому у бухгалтерському обліку здійснюються проведення: 

-при сплаті місячного розміру плати Дт 371 Кт 311

-останнім числом місяця, який був оплачений (на підставі отриманого дозволу) Дт 93 Кт 371.    

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи можна залишок рахунку 23 врахувати у складі собівартості продукції?
    Дохід сільгосппідприємства за минулий рік перевищив 40 млн грн, тому воно з цього року перейшло на квартальний податковий період. Станом на 31.03.2025 р. на рахунку 23 зібралися витрати, що стосуються урожаю поточного року, при отриманні якого планується реалізація готової продукції. Разом з цим, у I кварталі 2025 року отримано дохід від реалізації продукції, виробленої у минулому році. Чи можна залишок рахунку 23 відобразити у складі собівартості реалізованої продукції у I кварталі 2025 року?
    10.04.2025201
  • Коли визнавати дохід при наданні пакету послуг з річного обслуговування авто?
    ТОВ реалізує річний комплексний пакет послуг з обслуговування вантажного авто за фіксованою ціною. Клієнт сплачує наперед і має право протягом року необмежено користуватись зазначеними послугами (діагностика, монтаж/демонтаж, балансування тощо) без додаткової оплати. Як у даному випадку визнати дохід та оподаткувати?
    10.04.2025103
  • Коли можна списати арештоване майно?
    Під час проведення виконавчих дій проведено опис та арешт рухомого майна (автомобіль), належного ТОВ-боржнику. Як боржнику списати автомобіль? Чи виникає податкове зобов’язання з ПДВ?
    09.04.202532
  • Бухгалтерський облік зменшення статутного капіталу ТОВ
    ТОВ має статутний капітал 3 млн грн, з яких погашено 2359250 грн, а не погашено 640750 грн. Товариство прийняло рішення зменшити статутний капітал до 2 млн грн. Як правильно відобразити зменшення статутного капіталу в бухгобліку? Які бухгалтерські проведення необхідно здійснити для оформлення зменшення статутного капіталу з 3 млн грн до 2 млн грн?
    07.04.2025103
  • Бухоблік природного убутку при транспортуванні автотранспортом
    Підприємство отримує хімічну сировину в автоцистернах. При прийманні в більшості випадків наявна нестача (0,5%), в результаті залишку на поверхні, в трубах, та в результаті погрішностей в вагах. Чи можна дану нестачу рахувати нормативною якщо договором передбачено нестачі 1%? Як оприбуткувати ТМЦ? Що з ПДВ?
    04.04.202547