• Посилання скопійовано

Відображаємо витрати на тимчасове розміщення реклами в бухобліку

Як відобразити у податковому та бухгалтерському обліку витрати на здійснення оплати по договору про право на тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу (згідно п.11 та п.13 Типових правил, затверджених Постановою КМУ від 29.12.2003 р. №2067)?

З нашої точки зору, облік витрат на оплату за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу залежить від напрямку здійснення цих витрат. При цьому слід зазначити, що між комунальниками і користувачем в цьому випадку за п. 13 Типових правил №2067 укладається договір на тимчасове користування місцем розміщення рекламного засобу. Отже, і комунальники, і ВГСУ (див., зокрема, п. 4 листа ВГСУ від 28.11.2012 р. №01-06/1731/2012) розглядають такі відношення  як орендні, а плату, яка вноситься користувачем, не як обов’язковий платіж до певного бюджету, а як орендну плату. Відповідно до зазначеного відбувається і облік такої плати за тимчасове користування комунальним майном. 


 

Якщо заявник (отримувач дозволу на розміщення реклами) несе такі витрати з метою надання рекламних послуг (розміщення реклами іншої особи), то він відносить оплату за таке розміщення на собівартість таких рекламних послуг (за п. 138.8 ПКУ). При цьому, в бухгалтерському обліку здійснюються проведення: 

 – при сплаті місячного розміру плати Дт 377 Кт 311, Дт 23 Кт 377 

- датою підписання акту про прийом-передачу рекламних послуг іншій особі Дт 903 Кт 23.

Якщо ж заявник отримує дозвіл для тимчасового розміщення власної реклами, то він списує витрати за тимчасове користування місцем, що перебуває в комунальній власності, на нашу думку, на витрати, пов’язані із рекламою (за п. „г” пп. 138.10.3 ПКУ). При цьому у бухгалтерському обліку здійснюються проведення: 

-при сплаті місячного розміру плати Дт 371 Кт 311

-останнім числом місяця, який був оплачений (на підставі отриманого дозволу) Дт 93 Кт 371.    

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202559
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202529
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202519
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202533