• Посилання скопійовано

Відображаємо витрати на тимчасове розміщення реклами в бухобліку

Як відобразити у податковому та бухгалтерському обліку витрати на здійснення оплати по договору про право на тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу (згідно п.11 та п.13 Типових правил, затверджених Постановою КМУ від 29.12.2003 р. №2067)?

З нашої точки зору, облік витрат на оплату за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу залежить від напрямку здійснення цих витрат. При цьому слід зазначити, що між комунальниками і користувачем в цьому випадку за п. 13 Типових правил №2067 укладається договір на тимчасове користування місцем розміщення рекламного засобу. Отже, і комунальники, і ВГСУ (див., зокрема, п. 4 листа ВГСУ від 28.11.2012 р. №01-06/1731/2012) розглядають такі відношення  як орендні, а плату, яка вноситься користувачем, не як обов’язковий платіж до певного бюджету, а як орендну плату. Відповідно до зазначеного відбувається і облік такої плати за тимчасове користування комунальним майном. 


 

Якщо заявник (отримувач дозволу на розміщення реклами) несе такі витрати з метою надання рекламних послуг (розміщення реклами іншої особи), то він відносить оплату за таке розміщення на собівартість таких рекламних послуг (за п. 138.8 ПКУ). При цьому, в бухгалтерському обліку здійснюються проведення: 

 – при сплаті місячного розміру плати Дт 377 Кт 311, Дт 23 Кт 377 

- датою підписання акту про прийом-передачу рекламних послуг іншій особі Дт 903 Кт 23.

Якщо ж заявник отримує дозвіл для тимчасового розміщення власної реклами, то він списує витрати за тимчасове користування місцем, що перебуває в комунальній власності, на нашу думку, на витрати, пов’язані із рекламою (за п. „г” пп. 138.10.3 ПКУ). При цьому у бухгалтерському обліку здійснюються проведення: 

-при сплаті місячного розміру плати Дт 371 Кт 311

-останнім числом місяця, який був оплачений (на підставі отриманого дозволу) Дт 93 Кт 371.    

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202520
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202513
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202516
  • Повернення помилково виплаченої зарплати: які проведення?
    Працівник повертає на розрахунковий рахунок підприємства помилково перераховану йому заробітну плату. Які бухгалтерські проведення необхідно відобразити в обліку при поверненні зайво виплачених коштів?
    11.12.202544
  • Встановлення вартісного критерію ОЗ 70 000 грн у обліковій політиці ТОВ
    Чи може ТОВ на загальній системі оподаткування (малодохідник з ПДВ) встановити в обліковій політиці вартісний критерій основних засобів 70 000 грн та списувати всі ОЗ вартістю до 70 000 грн на витрати у розмірі 100%? Які податкові ризики виникають при застосуванні такого критерію?
    10.12.2025381