• Посилання скопійовано

Як відзвітувати неприбутковій організації, якщо доходів не було, а витрати є?

Благодійна організація у 2024 році не отримувала ніяких внесків і, відповідно, не надавала благодійної допомоги. Проте банк стягнув за касове обслуговування комісію (адміністративні витрати). Як заповнити фінансову звітність та звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації?

Господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в регістрах бухгалтерського обліку провадяться на підставі первинних документів (див. пп. 1.3 Положення №88).

Таким чином, благодійна організація не може ігнорувати списання банківської комісії в обліку (Дт 92 Кт 311).

В загальному порядку у фінансовій звітності потрібно відобразити зменшення статті «Грошові кошти та їх еквіваленти» на суму комісії (рядок 1165 форми 1-м, 2-м) і відповідно зменшення нерозподіленого прибутку на цю ж суму (рядок 1420 форми 1-м, 2-м) за рахунок інших операційних витрат (ряжок 2180 форми 1-м, 2-м).

Проте, якщо витрати неприбуткової організації перевищують її доходи, то їй потрібно задіяти рахунок 48, а не НРП. тобто при визнанні витрат визнати доходи, якщо є кредитовий залишок за рахунком 48. Якщо ж ні, то хтось має профінансувати витрати в майбутньому. І цьому випадку дебетовий залишок за рахунком 48 відображається у складі дебіторської заборгованості – адже це фінансування хтось повинен надати в майбутньому. Більш детально читайте консультацію тут.

Оскільки, дані наведені у Звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності, то всі суми доходів та витрат, сформовані за правилами бухгалтерського обліку мають бути відображені у звіті, в тому числі і витрати на розрахунково-касове обслуговування банку (далі РКО). На цьому також наголошують і податківці у своєму роз’ясненні ЗІР 102.04.

До Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації доцільно також подати пояснення-доповнення у довільній формі, зазначивши що неприбуткова організація не вела діяльності у звітному періоді (див. п. 46.4 ПКУ).

Проте, потрібно врахувати обмеження ч.3 ст.16 Закону №5073-VI, зокрема розмір адміністративних витрат благодійної організації, до яких відноситься і РКО, не може перевищувати 20 відсотків доходу цієї організації у поточному році. Формально благодійна організація порушила дану вимогу, адже дохід рівний 0, а адміністративні витрати є. Тому, щоб визначити чи є така підстава достатньою для втрати неприбутковості доцільно отримати ІПК.

***

Читайте також: Витрати неприбуткової організації більше доходів: що робити

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202520
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202534
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202596
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 007
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025469