• Посилання скопійовано

Як відзвітувати неприбутковій організації, якщо доходів не було, а витрати є?

Благодійна організація у 2024 році не отримувала ніяких внесків і, відповідно, не надавала благодійної допомоги. Проте банк стягнув за касове обслуговування комісію (адміністративні витрати). Як заповнити фінансову звітність та звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації?

Господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в регістрах бухгалтерського обліку провадяться на підставі первинних документів (див. пп. 1.3 Положення №88).

Таким чином, благодійна організація не може ігнорувати списання банківської комісії в обліку (Дт 92 Кт 311).

В загальному порядку у фінансовій звітності потрібно відобразити зменшення статті «Грошові кошти та їх еквіваленти» на суму комісії (рядок 1165 форми 1-м, 2-м) і відповідно зменшення нерозподіленого прибутку на цю ж суму (рядок 1420 форми 1-м, 2-м) за рахунок інших операційних витрат (ряжок 2180 форми 1-м, 2-м).

Проте, якщо витрати неприбуткової організації перевищують її доходи, то їй потрібно задіяти рахунок 48, а не НРП. тобто при визнанні витрат визнати доходи, якщо є кредитовий залишок за рахунком 48. Якщо ж ні, то хтось має профінансувати витрати в майбутньому. І цьому випадку дебетовий залишок за рахунком 48 відображається у складі дебіторської заборгованості – адже це фінансування хтось повинен надати в майбутньому. Більш детально читайте консультацію тут.

Оскільки, дані наведені у Звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності, то всі суми доходів та витрат, сформовані за правилами бухгалтерського обліку мають бути відображені у звіті, в тому числі і витрати на розрахунково-касове обслуговування банку (далі РКО). На цьому також наголошують і податківці у своєму роз’ясненні ЗІР 102.04.

До Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації доцільно також подати пояснення-доповнення у довільній формі, зазначивши що неприбуткова організація не вела діяльності у звітному періоді (див. п. 46.4 ПКУ).

Проте, потрібно врахувати обмеження ч.3 ст.16 Закону №5073-VI, зокрема розмір адміністративних витрат благодійної організації, до яких відноситься і РКО, не може перевищувати 20 відсотків доходу цієї організації у поточному році. Формально благодійна організація порушила дану вимогу, адже дохід рівний 0, а адміністративні витрати є. Тому, щоб визначити чи є така підстава достатньою для втрати неприбутковості доцільно отримати ІПК.

***

Читайте також: Витрати неприбуткової організації більше доходів: що робити

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Інвентаризація окремого основного засобу, а не всієї групи: чи дозволено?
    Чи дозволяється підприємству під час проведення річної інвентаризації основних засобів здійснити інвентаризацію лише одного конкретного об'єкта, а не всієї групи (підгрупи) основних засобів, закріпленої за матеріально відповідальною особою?
    Сьогодні 08:0216
  • Перетворення складу на офіс: що в бухобліку?
    ТОВ на загальній системі орендує нежитлове приміщення, яке може викоритовувати як склад чи офіс. Частину приміщень, яку раніше використовували як складські, керівник хоче відремонтувати і використовувати як офісні. Які документи треба оформити, щоб перевести приміщення із складських в офісні? Як правильно оформити документи, щоб ремонт цих приміщень (заміна дверей, штаклювання, заміна підлового покриття) можна віднести на витрати? Які бухгалтерські проведення при переведенні складських кімнат в офісні?
    14.10.202532
  • Відображення в обліку встановлення системи вентиляції за рахунок коштів гранту
    Підприємство - платник податку на прибуток отримало грант на встановлення нової системи вентиляції у виробничому приміщенні. Як відобразити в обліку дану операцію: як модернізацію чи новий об’єкт ОЗ?
    14.10.202520
  • Облік валютного авансу на закордонне відрядження за курсом НБУ
    Чи потрібно щоденно перераховувати невикористаний залишок виданого валютного авансу на закордонне відрядження за офіційним курсом НБУ до моменту подання Звіту про використання коштів, чи достатньо застосувати курс НБУ на дату видачі авансу або на дату затвердження Звіту?
    14.10.202539
  • Облік комплекту меблів: деталізація та оприбуткування
    Чи допускається бухоблік комплекту офісних меблів (наприклад, стіл, шафа, тумба) як єдиного об'єкта основних засобів (або МНМА) без деталізації кожної складової (стіл окремо, шафа окремо) у первинних документах та бухобліку?
    13.10.202546