• Посилання скопійовано

Бухоблік ОЗ, отриманих державним чи комунальним підприємством від розпорядника майном

Підприємство отримало по внутрішньовідомчій передачі від розпорядника основні засоби. Яка послідовність дій: спершу збільшити первісну вартість, а тоді нараховувати знос?

Якщо підприємство державної чи комунальної власності отримує від розпорядника ОЗ, при бухгалтерському обліку таких ОЗ слід керуватися нормам п. 3 розд. ІІІ Положення №1213.

Ці норми такі.

Спершу робиться проводка на суму зносу: 

  • Дт 10 Кт 131.
Потім відображається залишкова вартість. Але конкретна проводка залежить від того, на яких правових підставах отримано ОЗ.

Якщо як внесок до статутного капіталу:

  • Дт 10 Кт 46.
Але якщо ОЗ передаються до внесення змін в статутні документи, буде інша проводка:
  • Дт 10 Кт 425.
А потім при внесенні змін в статутні документи:
  • Дт 425 Кт 401.
В разі безоплатного отримання буде така проводка:
  • Дт 10 Кт 425.

Залежно від особливостей кожної конкретної операції можуть бути й інші проводки.

Після того, як ОЗ отримані, їх додатково слід ввести в експлуатацію, хоча вони й так перебувають на рахунку 10. І з наступного місяця в загальному порядку нараховується амортизація (див. п. 29 НП(С)БО 7).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік робіт із встановлення охоронної сигналізації в адміністративному приміщенні підприємства
    Підприємство отримало від стороннього виконавця роботи із встановлення охоронної сигналізації у своєму адміністративному приміщенні, яке належить підприємству на праві власності і обліковується у складі основних засобів, як будівля. Як ці роботи відобразити в бухобліку?
    09.09.2025194
  • Бухгалтерський облік заохочень від банку
    ТОВ отримує від банку «Монобанк» заохочення у вигляді відсотка від суми виплаченої зарплати. Ці надходження мають призначення платежу «Виплата заохочення». Як правильно відобразити ці кошти в бухобліку та як вони впливають на оподаткування (ПДВ, єдиний податок, податок на прибуток)?
    08.09.202525
  • Як обліковувати штрафи за порушення ПДР лізингоотримувачем?
    Юрособа, платник податків на загальних підставах, взяла автомобіль у фінлізинг для здійснення госпдіяльності. Водії під час використання авто інколи порушували правила дорожнього руху, за що нараховувались штрафи лізингодавцеві. Лізингоотримувач компенсував лізингодавцю такі штрафи згідно з виставленим рахунком. Як лізингоотримувачу обліковувати таку операцію? Які її податкові наслідки?
    08.09.202518
  • Як відобразити запаси в обліку, якщо постачальник надає накладну несвоєчасно?
    Постачальник товарів - ФОП ненадав первинні документи. Будівельні матеріали відвантажив без первинних документів у липні 2025 р., а видаткові накладні виписав у серпні 2025 р. На наше прохання переписати липнем - відмовився.Будівельні матеріали, які ми отримали, використали у липні згідно з актами виконаних робіт і відомостів (роботи виконувались бюджетним організаціям за бюджетні кошти). Як нам бути в даному випадку?Як доказати використання будівельних матеріалів в липні,якщо ФОП виписав накладну в серпні?
    08.09.2025900
  • Втрата товару при транспортуванні: облікові та податкові наслідки
    Підприємство купує олію наливом і перевозить її своїм транспортом. Під час зважування олії на складі отримувача виявилась нестача (порівняно з документами) в 30 кг. Як її відобразити в обліку? Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ? Чи можна це вважати втратами в межах норм?
    05.09.202547