• Посилання скопійовано

Неповне закриття заборгованості постачальника-нерезидента за імпортними операціями

Підприємство імпортує товари. Воно оплатило за два контейнери 83105 євро. Спочатку було ввезено один контейнер, у якому планувалося ввезти товари на суму 39950 євро, але фактично постачальник завантажив товари вартістю 39745 євро – на 205 євро менше. За деякий час було ввезено другий контейнер вартістю 43155 євро. Після цього залишається переплата в сумі 205 євро. Як її відобразити в обліку та що робити далі?

Первинними документами, на підставі яких ці операції відображаються в бухобліку, є:

  • Щодо оплати постачальнику – банківська виписка;
  • Щодо отримання та ввезення товару – транспортні документи та митна декларація. Зокрема, у правому підрозділі графи 22 митної декларації зазначається сума наведених у графах 42 і додаткових аркушів МД фактурних вартостей задекларованих товарів у валюті, код якої зазначений у лівому підрозділі графи 22.

Інвойси від постачальника в бухобліку не відображаються, вони потрібні банку для проведення валютних операцій і є підставою для платежів.

На підставі вищезазначених первинних документів (виписка банку та МД) в обліку робляться такі записи – див. таблицю.

Облік розрахунків з постачальником-нерезидентом за товар на умовах передплати

Зміст господарської операції

Дт

Кт

Сума, грн

Попередня оплата за два контейнери, за курсом на дату оплати 44 грн/євро

371

312

83105 євро

3656620 грн

Ввезення першого контейнеру. Ця операція оцінюється за курсом на дату оплати 44 грн/євро

281

632

39745 євро

1748780 грн

Зарахування передплати

632

371

39745 євро

1748780 грн

Ввезення другого контейнеру. Ця операція оцінюється за курсом на дату оплати 44 грн/євро

381

632

43155 євро

1898820 грн

Зарахування передплати

632

371

43155 євро

1898820 грн

Як бачимо з таблиці, сума оплати перевищує вартість розмитненого товару на 205 євро (9020 грн за курсом 44 грн/євро), і ця сума буде обліковуватися на дебеті рах. 371 до її врегулювання.

Шляхи врегулювання цієї заборгованості постачальника визначаються виключно сторонами договору на їх розсуд. Зокрема, можливі такі варіанти:

  • Постачальник в майбутньому допоставить товар на цю суму. В такому випадку вартість поставленого товару в графі 22 МД повинна перевищувати суму оплати на 205 євро. Ця заборгованість буде немонетарною і тому вона не буде переоцінюватись на дату балансу, так і буде обліковуватися за курсом на дату оплати 44 грн/євро;
  • Постачальник в майбутньому погасить цю заборгованість коштами. В цьому випадку ця заборгованість стане монетарною і її потрібно буде переоцінювати за курсом на кожну дату балансу.

Оскільки сума заборгованості не перевищує 400 тис. грн, банк не здійснює валютний нагляд за такою заборгованістю.

***

Додатково пропонуємо до уваги нашу аналітику про імпортні операціїВвезення товарів в митному режимі імпорту: бухоблік та оподаткування

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    Сьогодні 09:2328
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    Сьогодні 09:2217
  • Дооцінка сільськогосподарської продукції при включенні орендної плати
    Частину оприбуткованої сільськогосподарської продукції вже реалізовано, після чого нараховано орендну плату за оренду паїв, яка віднесена на витрати виробництва цього року. Як коректно провести дооцінку залишку продукції з урахуванням пізніше нарахованих витрат?
    Сьогодні 08:1612
  • Авансова орендна плата: облік та оподаткування
    Як підприємству, платнику податку на прибуток та ПДВ, відобразити авансову сплату в сумі 240 000 грн, в т.ч. ПДВ - 40 000 грн в листопаді 2025 року орендної плати за увесь рік (з листопада 2025 по жовтень 2026 рр.) у бухгалтерському та податковому обліках, якщо акт на повну суму надається орендодавцем у кінці строку дії договору (у жовтні 2026 року)?
    Сьогодні 07:0727
  • Акт списання палива для дизельного генератора
    Наведи форму акту списання палива, що використане для роботи дизельного генератора, та які обовʼязкові реквізити має містити такий акт відповідно до чинного законодавства?
    04.12.202552