• Посилання скопійовано

Прийняття однотипних ОЗ з різними сумами в одному самостійно розробленому акті

Після втрати чинності наказу №352 ТОВ розробило власні форми для первинного обліку ОЗ. Через великий обсяг введення в експлуатацію однотипних ОЗ, які відрізняються маркуванням та сумою, і на які складаються окремі акти, планується розробити бланк акту для введення в експлуатацію більше ніж одного ОЗ. Чи не буде порушенням законодавства введення в експлуатацію декількох ОЗ одним актом?

Дійсно, наказ Мінстату України від 29.12.1995 р № 352 «Про затвердження типових форм первинного обліку», втратив чинність 22.10.2021 р., ним була затверджена не одна типова форма первинного обліку, зокрема і акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (форма № ОЗ-1).

Незважаючи на втрату чинності даного наказу, законодавством не заборонено використовувати його типові форми, достатньо прибрати з них згадку про скасовані накази, та оформити наказ про продовження їх використання.

Проте, підприємство може використовувати і самостійно розроблені форми, узявши за основу типові. Або ж самостійно розробити зовсім інший первинний документ, але він повинен містити всі обов'язкові реквізити, передбачені для первинного документа згідно зі ст. 9 Закону № 996 і Положенням №88. І ця розроблена форма акту має бути впроваджена наказом про застосування її на підприємстві.

Або рішення щодо того, за якою формою тепер вести первинний облік ОЗ та запасів, зазначити у наказі про облікову політику (або, за потреби, внести до нього відповідні зміни). 

Раніше, акт за формою № ОЗ-1, складався на кожний окремий об'єкт ОЗ. Допускалося складання і загального акта, на приймання декількох об'єктів ОЗ, якщо ці об'єкти були однотипні, мали однакову вартість  та  прийняті в одному календарному місяці.

Зараз, через скасування Наказу № 352, така вимога відсутня. 

Проте, групування в одному наказі однотипних ОЗ, які відрізняються маркуванням та сумою, в один рядок за загальною сумою може спричинити незручність при списанні одного з них (якщо він, приміром, вийшов з ладу, не підлягає ремонту тощо). При списанні такого ОЗ буде неможливо дізнатися його первісну вартість,  якщо ОЗ при оприбуткуванні мали різну вартість придбання. В такому випадку доведеться списувати ОЗ за середньою первісною вартістю. 

Але, якщо в самостійно розробленому акті, скажімо, впровадити окрему табличну частину з технічними характеристиками об’єктів ОЗ, де за кожним інвентарним номером однотипного об’єкту ОЗ окремо прописувати його маркування, вартість та іншу інформацію, то можна буде при списанні відслідкувати первісну вартість саме того об’єкта, який списується.

Єдина вимога, якої потрібно завжди обов’язково дотримуватись – це своєчасність складання такого документа. Відповідно до п. 5 ст. 9 Закону про бухоблік господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені. Тому складати зведений акт можна тільки на такі ОЗ, які введені в експлуатацію в одному місяці.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Особливості списання замортизованих МНМА та НМА, які не будуть використовуватися
    МНМА із строком використання 24 місяці, 100% амортизація, вийшли з ладу та потребують списання. Чи нараховувати ПДВ в цьому випадку? Також є НМА, який не введено в експлуатацію – це комп’ютера програма російського походження, буде списуватися з обліку. Чи достатньо для списання службової записки відповідальної особи про те, що ця програма не буде використовуватися у зв'язку із забороною використання такої програми? Чи виникає нарахування ПДВ, якщо придбали програму з ПДВ?
    04.12.202378
  • Як встановити межу суттєвості для витрат?
    Як в обліковій політиці описати межу суттєвості для визнання витрат минулого періоду в розмірі 0,2% від витрат (формулювання та нормативна база)?
    01.12.202374
  • Облік списаних автошин
    Підприємство списує шини, які були встановлені на вантажні авто, на причепах. Норма пробігу не досягнута, але висота протектору на межі допустимого, відновлення недоцільне. Які наслідки з ПДВ, якщо продати ці шини ФОП чи передати за договором на утилізацію спеціалізованому підприємству?
    30.11.20231 449
  • Модернізація ОЗ запчастинами, знятими з іншого ОЗ: як визначити вартість запчастин?
    Підприємство має повністю замортизований сервер, який раніше був модернізований додатковими планками пам’яті. Ці планки теж замортизовані. Тепер вони встановлюються на інший сервер. Чи визнаються ці планки пам’яті активом, якщо їх вартість не може бути достовірно визначена?
    29.11.202354
  • Підприємство придбало товар у нерезидента: що в обліку?
    Підприємство придбало товар у нерезидента. Польська компанія надала послуги перевезення територією Польщі. Товар частково продано польській компанії, частково - завезено на митну територію України. Як відобразити це в бухобліку?
    29.11.202356